מדדים ומחקרים

סקירת מאקרו לידר שוקי הון: נתוני תעסוקה חלשים ביותר

סקירת מאקרו של יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון: "נתוני תעסוקה חלשים תמכו בירידת תשואות בארה"ב. בשבוע האחרון השקל התחזק על רקע עליות במחירי המניות בחו"ל וציפייה שהמלחמה לא תורחב. מסתמנת התאוששות איטית ברכישות בכרטיסי האשראי במרבית הענפים"

מערכת ice | 
צילום pixabay, פלאש 90/ חיים גולדברג
השבוע האחרון אופיין על ידי עליות שערים בשוק המניות וירידת תשואות בשוק האג"ח. מגמת זו נתמכה נקודות עיקריות על ידי פרשנות "יונית" של דברי פאוול ביום רביעי (למרות שהוא הצהיר שעדיין קיימת נטייה להעלאת ריבית) ועל ידי נתוני תעסוקה חלשים יחסית ביום שישי. 
בארצות הברית - נתוני תעסוקה באוקטובר היו חלשים יחסית עם גידול של 150 אלף מועסקים (הצפי היה ל179- אלף), עלייה בשיעור האבטלה ל3.9%- מ3.8%- וגידול מתון בשכר לשעת העבודה. 
באירופה - באוק' אינפלציית הליבה התמתנה לקצב שנתי של 4.2% מ.4.5%- מחירי השירותים התמתנו באופן קל בלבד ל4.6%- מ.4.7%- מחירי מוצרי הליבה התמתנו ל3.5%- מ.4.1%- • התוצר התכווץ ב0.1%- ברבעון ג'. 
באנגליה - הבנק המרכזי החליט לשמור על ריבית של 5.25% (6 חברים תמכו, מול 3 שהיו בעד העלאה). סין • באוק' מדד מנהלי הרכש בתעשייה ירד ב0.7- נק' ל49.5- ומצביע על התכווצות מתונה. המשבר בשוק הנדל"ן ממשיך להעיב על הפעילות הכלכלית בסין 

מסתמנת התאוששות איטית בצריכה בשבוע השלישי למלחמה לאחר ירידה חדה ברכישות בכרטיסי האשראי (למעט במזון) בשבוע הראשון של המלחמה, החל מה- 15.10 (ראה גרף) מסתמנת עלייה הדרגתית ורכישות של מוצרי תעשייה, שירותים רפואיים, מסעדות ופנאי.
עדיין רמת הצריכה (הנתונים קיימים עד ה- 28.10.23) נמוכה יחסית לרמת הצריכה בתחילת ספטמבר, בפרט בשירותי חינוך ופנאי (-36%), מסעדות (-22%) תיירות (-30%) ומוצרי תעשייה (-12%).
בנק ישראל מעריך שחלה ירידה של 11% בסך הרכישות בכרטיסי האשראי לעומת הרמה ערב ה- .7.10 לפי סקר מיוחד של הלמ"ס לגבי הפעילות בשבוע השלישי למלחמה, 51% מהעסקים דיווחו על פגיעה קשה בהכנסותיהם (מעל 50% בהכנסות).
כל עוד העימות נמשך, ההתאוששות בפעילות צפויה להיות מאד מתונה והדרגתית, בפרט במספר ענפי שירותים ובענף הבניה. משמעות הדבר: למרות הסיוע התקציבי, צפויה עלייה בפשיטות הרגל ובפיטורי עובדים. סביבה זאת תומכת באינפלציה נמוכה ובהורדת ריבית בנק ישראל (לא לפני ינואר 2024).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה