מדדים ומחקרים

דירוג חברות הביטוח: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר

דירוג מניות חברות הביטוח לחודש אפריל מראה שחברות שחשופות יותר לשוק ההון היו מדוכאות ברבעון הראשון של השנה אבל בחודש אפריל, עם ההתאוששות של שוק ההון הן תיקנו ובשיעורים נאים; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
חברות הביטוח הן ייצור מעניין בשוק ההון. ככל שהשנים עוברות הן הופכות להיות השתקפות של השווקים הפיננסים יותר מאשר השתקפות של המצב המקרו כלכלי ומכאן ניתן לראות שמניות החברות האלה היו מדוכאות ברבעון הראשון של השנה מה שהפך אותן בחודש אפריל, כשהתאושש מעט השוק, להיות אלה שמתקנות ובשיעורים אגרסיביים.
כדאי שנשים לב לסוגים שונים של חברות ביטוח. כלל ביטוח למשל מייצגת את העידן החדש של חברות הביטוח וזאת אחרי שהחברה קיבלה את כל ההיתרים הנדרשים לרכוש את חברת כרטיסי האשראי MAX וזה אומר שבמעלה הדרך לכלל ביטוח יש פוטנציאל מעניין מאוד שהוא הולך ומתרחק מהפוטנציאל הגלום (או שלא) בעסקי הליבה - הביטוח.

חברת הביטוח הראל דומה יותר לכלל ביטוח לאחר רכישת ישראכרט. עכשיו צריכה להישאל השאלה כיצד ניתן לבלוע את ישראכרט. בעוד חברת כרטיסי האשראי MAX היא קטנה ומהירה יחסית הרי שישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל ומכאן היא כבדה יותר.
חברה מסוג אחר היא הפניקס. הפניקס הופכת יותר ויותר למוטת שוק הון. היא עובדת על תיק השקעות גדול ככל הניתן ומכאן דמי הניהול בהתאם וכן הלאה. הבעיה בהפניקס שמה שפועל לטובתה בימים טובים בשוק ההון, פועל לרעתה בימים פחות טובים ומכאן ניתן לראות את הריבאונד שעשתה החברה בחודש אפריל.
חברה נוספת מעניינת היא מגדל. מגדל סבלה בשנים האחרונות מחוסר יציבות ניהולי. כרגע המצב שנכנס מנכ"ל חדש לחברה - רונן אגסי - ונראה כי הוא נחוש לייצב את הספינה הזו וכאן צריך להוריד בפניו את הכובע. לייצב ספינה בסדר גודל של מגדל זו משימה מאתגרת בטח בהינתן המשבר הניהולי אליו נקלעה בשנים האחרונות. אם כן, מגדל כרגע אינה עוסקת בצמיחה ובחיפוש אחר מקורות צמיחה חדשים אלא בייצוב בפעילות ובשלב השני ביצירת מקורות צמיחה חדשים וזה הופך אותה למעניינת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדעתי מגדל שנמצאת קרוב לשפל שנתי היא המעניינת ביותר
    מאמין במגדל 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שער 410 זה כלום בשביל מניה כה איכותית. תיק תק תעלה ל500. אין באמור המלצה . כל אחד הטוב בעיניו יעשה
    סגור