מדדים ומחקרים

דירוג מניות הביטוח: זו החברה שהניבה את התשואה הגבוהה ביותר

עולם הביטוח משנה את פניו. כלל ביטוח רכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX והראל רכשה את ישראכרט וכל זה כשעסקי הליבה מחשבים מסלול מחדש
ניצן כהן |  1
חברות ביטוח (צילום אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
עולם הפיננסים משנה צורה וזה קורה ממש עכשיו בימים אלו. זה התחיל כשכלל ביטוח יצאה למסע של רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX והמשיך עם הראל שרכשה את ישראכרט וכנראה יעלה מדרגה כשדיסקונט יוציאו למכירה את כאל.
השורה התחתונה של הדברים היא שחברות הביטוח יהפכו לחברות פיננסים שימכרו ביטוח, יספקו אשראי צרכני קצר ובהמשך אשראי ארוך יותר למשקי הבית.
כרגע מה שאנחנו רואים זה את התהוות השוק הזה, אבל שנת 2022 הסתיימה וחברות הביטוח מעבר לרכישות חברות כרטיסי האשראי נמצאות בסוג של צומת דרכים.
במגדל נכנס מנכ״ל חדש שמנסה לייצב את הספינה הזו ולהחזיר אותה למרכז הבמה. בהפניקס עדיין מנהלים מגעים למכירת החברה. הראל וכלל עסוקות בבליעת חברות כרטיסי האשראי והחברות הקטנות יותר מחפשות את דרכן.
אז כשהמשקיעים מתכללים את האירועים האלה הם רואים לנגד עיניהם שתי אפשרויות: הראשונה, להתרחק מהמניות האלה עד שתתקבל סוג של תמונה ברורה יותר. השנייה, להתחיל לאסוף מניות של חברות ביטוח שהופכות להיות מעניינות כרגע.
באופן עקרוני חברות הביטוח סובלות בתקופה האחרונה מחוסר היציבות בשוק ההון. רגל מרכזית בהכנסות שלהן נמצאת שם וכל עוד שוק ההון מידרדר ההכנסות מהסיגמנט הזה לא משהו.
הצד השני של הדברים נמצא בשוק העבודה. כול עוד שוק העבודה הדוק או בתעסוקה מלאה הציבור מפקיד כסף לקרנות הפנסיה, ההשתלמות וכן הלאה וזה אומר שכשהשווקים יתייצבו, ההכנסות מהסיגמנט החשוב הזה יתקנו.
דירוג מניות חברות הביטוח הוא בבואה של הדברים האלה וזה הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משמיד ערך סדרתי (ל"ת)
    יורם נווה 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור