מדדים ומחקרים

מנכ"ל החודש: אבי גבאי לוקח את פרטנר לעידן חדש

אבי גבאי רכש בשנה שעברה יחד עם שלמה רודב את השליטה בפרטנר, מאז הוא עשה כמה מהלכים שהמעניינים שבהם היו החודש: עסקת הענק עם בזק והתחלת העבודה על הדור החמישי בסלולר
ניצן כהן |  8
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
מנכ"ל החודש שלנו הוא אבי גבאי. גבאי רכש בשנה שעברה את השליטה בחברת התקשורת פרטנר יחד עם שלמה רודב. שניהם מנוסים מאוד בשוק התקשורת אבל הייתה תעלומה גדולה סביב היכולת שלהם להצעיד את פרטנר לעידן החדש. מהו העידן החדש? אינטרנט קווי בתשתיות הסיבים האופטיים, נושא הטלוויזיה הרב-ערוצית בעידן נטפליקס, דיסני וכן הלאה. וכמובן, ואולי חשוב לפחות כמו פרישת הסיבים, נושא הדור החמישי האמיתי בסלולר.
לכולם ברור שמי שיתעכב עם פרישת אינטרנט קווי בתשתיות הסיבים ומי שיתעכב עם פרישת הדור החמישי האמיתי בסלולר. לאט אבל ובביטחון רב, לא יהיה בעוד כמה שנים וכאן נכנס אבי גבאי למשחק עם פתרונות לתעלומה, ששיאם הגיע החודש.
 
אם כן, גבאי הוביל את קבוצת הרכישה של פרטנר, יחד עם היו"ר שלמה רודב, והוא משמש גם בעלים של החברה. כשגבאי ורודב נכנסו לפרטנר הם ראו חברה עם מותג חזק. חברת סלולר שהיא השנייה בגודלה בישראל עם 27% נתח שוק, עם פרישת הדור ה-4 והדור ה-5 הרחבה בישראל. לפרטנר יש פרישה יעילה בסלולר לאור שיתוף הרשת עם הוט מובייל דרך PHI. בנוסף יש לה תשתית עצמאית של סיבים שפרשה בקרב כמיליון משקי בית. מודל הטלוויזיה האינטרנטית שלה מעניין בעיקר בשל שיתוף הפעולה ה חזק עם נטפליקס. בנוסף, ולא פחות חשוב, לחברה חוב נטו נמוך שמסתכם ב-667 מיליון שקל.
כשנכנס גבאי לתפקיד ביוני, החל להוביל מגעים מול בזק לחתימה על עסקת הענק. פרטנר תרכוש מבזק זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים, תמורת 574 מיליון שקל ל-15 שנה. גבאי הוביל למעשה את השלב השני באסטרטגית הסיבים של פרטנר, כאשר השלב הראשון התמקד בפרישה המהירה והראשונית ומטרתו של השלב השני היא הגעה כמעט לכל משק בית בישראל כך שפרטנר תוכל להגדיל משמעותית את מספר מנויי הסיבים של החברה, שמסתכם על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות – המספר הגבוה בשוק, זאת מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר.
לאחר שטיפל במגזר הסיבים, פנה גבאי לטפל גם במגזר הסלולר, וחתם עם אריקסון על עסקה פורצת דרך לפיה תקים פרטנר לראשונה בישראל, ובין הבודדות בעולם, את הרשת מבוססת הענן 5G Standalone – המהווה את השלב הבא ברשתות הדור ה-5 בעולם. הטכנולוגיה החדשה תאפשר ללמעלה מ-3 מיליון לקוחות פרטנר ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, ביניהן: אולטרה מהירות, זמני תגובה נמוכים ואמינות.
גבאי פעל לגיבוש הנהלה חדשה בחברה. באופן טבעי, עם כניסת מנכ"ל חדש לחברה, מתרחשת תחלופה בדרג הניהולי. מכניסתו לתפקיד גיבש גבאי הנהלה חדשה בעלת ניסיון רב בשוק התקשורת. גבאי הביא כמשנה למנכ"ל את דגנית קרמר, שבתפקידה האחרון שימשה כמשנה למנכ"ל וסמנכ"לית החטיבה הפרטית בקבוצת אלפא (חברות הבת של בזק): פלאפון, yes ובזק בינלאומי, ואף שימשה בחודשים האחרונים כמנכ"ל בפועל. הנהלת פרטנר כוללת עתה רוב נשי עם 7 מנהלות ו-6 מנהלים. הכח הנשי בא לידי ביטוי גם במצבת העובדים, שמתחלקת 50%-50% בין נשים לגברים.
נושא יחסי העבודה בפרטנר עבר גם הוא טיפול ולמרות שבאופן כללי יחסי העבודה בפרטנר טובים הרי שגבאי פעל להמשיך את המגמה הזו כשנחתם  בחברה הסכם קיבוצי מיוחד עם הוועד ובכך סיים גבאי את סכסוך העבודה שהכריז הועד. ההסכם החדש כלל תוספות שכר, מענקי ההשתתפות ברווחים ומענקי שימור.
כרגע עוד מוקדם לדבר על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה, אך נתוני הרבעון השלישי הציגו נתונים לא רעים בכלל לעומת הרבעון המקביל. דו"ח הרבעון השלישי כלל עלייה של 6% בהכנסות ל-891 מיליון שקל, עלייה של 71% ברווח התפעולי ל-84 מיליון שקל, עלייה של 10% ב-EBITDA ל-276 מיליון שקל, עלייה של 112% ברווח הנקי ל-51 מיליון שקל ועלייה של 322% בתזרים מזומנים ל-38 מיליון שקל. 3.04 מיליון מנויי סלולר, עלייה של 13 אלף ברבעון השלישי. ARPU  בשיא של שנתיים עלה 6% ל-51 שקל. משקי בית פרוסים 929 אלף, מתוכם מנויים 277 אלף – המספר הגבוה בשוק. 222 אלף מנויי TV.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חרא של בנאדם חרא של מנכל
    ציפי לבני 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פח אשפה
    סגור
  • 6.
    גבאי. תתחיל מלשפר משמעותית את רמת השירות (ל"ת)
    תמר 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מה יהיה עם הבעיות קליטה והאינטרנט בדרום ? (ל"ת)
    אסף 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    גבאי
    דנה 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חבל שהפוליטיקה הפסידה אותו איש מקסים
    סגור
  • 3.
    חוב נמוך יחסית חחח הרגתם אותי
    נתי 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומילים כמו תשתית קווית על סיבים אופטיים, או דור 5 חדש, אתם מנסים לעשות פה מכבסת מילים? קיצור, אין חדש תחת השמש, סתם נסיון להריץ את המנייה נכון?
    סגור
  • 2.
    אין על גבאי. מקצוען ואנושי! (ל"ת)
    מיכל 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    מנוי
    אייק 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר גבאי מה שבטוח שאין לך מושג כמה גרועים התכנים של ה vod . פשוט עלוב... ואני לקוח
    סגור
  • ועדיין אין לפרטנר כיסוי בעוטף עזה (ל"ת)
    2023 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור