מדדים ומחקרים

נתניהו אחראי לאסון מירון? סערה ברשת: זה הנושא החם של השבוע

ועדת החקירה הממלכתית סיימה את עבודתה, ומצאה "תרבות רעה" שהביאה לאחד מהאסונות הגדולים שהתרחשו בתולדות המדינה. תגובת הליכוד עוררה את חמתם של רבים בקרב הגולשים. המסקנות זכו ל-2,991 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו ו-34,076 אזכורים ברשתות החברתיות
מערכת ice |  1
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
חברת "MIG Ai", המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, ציינה כי הנושא אשר העסיק רבים הן בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) והן ברשתות החברתיות, הוא מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. באסון נמחצו למוות 45 גברים, נערים וילדים, והוועדה עסקה בנסיבות שגרמו לטרגדיה.
על פי הנתונים שפרסמה חברת הניטור, הנושא זכה ל-2,991 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. מלבד זאת, הנושא אוזכר 179 פעמים בעיתונות הכתובה ובאתרי החדשות הנושא אוזכר 709 פעמים. בגזרת הרשתות החברתיות, מסקנות הוועדה זכו ל-34,076 אזכורים ברשתות החברתיות עם 31,589 תגובות ו-290,007 לייקים.
"תרבות רעה מצאנו בתוך ביתנו", נכתב בדברי הסיכום. "תרבות רעה זו הובילה לאסון הנורא בהר מירון. הכתובת שהייתה על הקיר ידועה לרבים במשך שנים רבות. את האסון הזה ניתן היה למנוע, וחובה הייתה למנעו". ציוץ בולט שהתייחס לאירוע היה של כתב חדשות 12 לענייני חרדים יאיר שרקי, שהתייחס לתגובת רה"מ בנימין נתניהו למסקנות הוועדה, שהטילה עליו אחריות אישית לאסון הנורא.
 
הרשת החברתית X (טוויטר) געשה בעקבות מסקנות הוועדה, וגם הכתב הפוליטי של עיתון הארץ מיכאל האוזר טוב בחר להתייחס לתגובת הליכוד, שהאשימה את הוועדה בפוליטיזציה ואת אחד ממקורביה בקשר לראש האופוזיציה יאיר לפיד.
 
הגולש נאור נרקיס התייחס בציוץ אחר לחוסר נטילת האחריות של הגורמים המעורבים באסון הנורא, שגבה את חייהן של נפשות רבות כל כך:
 
לסיכום, העיתונאי החרדי בני רבינוביץ', כתב "יתד נאמן", התייחס למסקנות הוועדה והשווה בינו לבין אסונות אחרים - ומצא ביניהם מכנה משותף הנוגע להנהגת המדינה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ודאי שלא. האשימו ראש ממשלה באסון המכביה? או ערד?
    מסביר פנים 03/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לימין הם מפתחים אחריות על לכל כישלון שלהם.
    סגור