בארץ

אסון מירון: התפטרות ראשונה בעקבות הדו"ח של ועדת החקירה

ועדת החקירה לאסון מירון התשפ"א בחנה את הממצאים והיום פרסמה את המלצותיה. בין שלל הדמויות הבכירות שהופיעו בדו"ח, הופיע הרב יוסף שוינגר, שבעקבות המלצת הוועדה, הגיש מכתב התפטרות
מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
הוועדה שבחנה את ממצאי אסון מירון פרסמה היום (רביעי) את המלצותיה והטילה על הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, אחריות אישית וסברה כי הממצאים בעניינו חמורים במיוחד. הוועדה המליצה כי שוינגר יסיים מייד את כהונתו בתפקיד מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים וכי הוא לא יועסק בשום תפקיד הנוגע להילולה או למתחם מירון.
זמן לא רב לאחר מכן, העיתונאי עקיבא וייס פרסם בחשבונו ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), כי שוינגר קיבל את המלצות הוועדה והודיע באופן מיידי על סיום תפקידו, במכתב ששלח לחברי הוועד המנהל, של המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.
כעת לא נותר אלא להמתין ולראות האם דמויות נוספות שהופיעו בדו"ח הוועדה יבצעו מהלך דומה או שזו תהיה ההתפטרות היחידה בעקבות האסון הנורא. בעלי התפקידים הבכירים שהופיעו בדו"ח הוועדה הם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים בעת האסון ורב-ניצב יעקב שבתאי, מפכ"ל המשטרה.
עוד הופיעו בדו"ח שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרה, תת-ניצב שלום אביטן, מפקד מרחב עמקים במשטרה, תת-ניצב מוריס חן, ראש חטיבת אבטחה ורישוי במשטרה, רב-פקד שמואל פיאמנטה, ראש ענף אבטחה ורישוי במחוז צפון במשטרה, פקד אסף שייך, קצין מודיעין ובילוש של תחנת נוף הגליל, עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת בעת האסון, הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה, אינג' עאמר ח'ליליה, מהנדס הבטיחות של הילולת תשפ"א, ראובן בן גל, מנהל האבטחה הראשי של הילולת תשפ"א, שמעון מלכה, מנהל אבטחה בהילולת תשפ"א ומאיר קרליבך, מנהל בפועל של פעילות עמותת "הכנסת אורחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה