נדל"ן ותשתיות

המשכנתאות לא נראות אותו הדבר? אלו הסובלים העיקריים

סקר יועצי משכנתאות: מעל 40% חשים ירידה בביקושים, מנתוני הסקר עולה כי 38% מהיועצים חושבים כי הרפורמה החדשה של בנק ישראל  חייבה את היועצים להתמקצע יותר מול הלקוחות ומול הבנק
מערכת ice | 
משכנתא (צילום vecteezy)
בכנס שנערך בהשתתפות בעלי הבנק זלמן שובל והיו"ר זאב נהרי, השתתפו כ- 400 יועצי משכנתאות מרחבי הארץ, כהכנה לכנס ערך הבנק יחד עם התאחדות יועצי המשכנתאות סקר עמדות כללי. למעלה מ-40% מיועצי המשכנתאות החיצוניים חשים ירידה בביקושים ומעל 55% מהם פונים לבנק ירושלים כאשר הם מטפלים בעסקאות המוגדרות כמורכבות, כך עולה מסקר שערך בנק ירושלים בקרב יועצי משכנתאות חיצוניים בשבוע שעבר.
עוד עולה מהסקר כי 38% מהיועצים השיבו כי רפורמת הבנקים החדשה חייבה את היועצים להתמקצע יותר בתחומם. בסקר נראה כי מעל 44% מהיועצים משקפים גם את תחושות הציבור הצופים כי מחירי הדיור ימשיכו ויעלו. זאת לעומת 23% מיועצי המשכנתאות שהשיבו כי מחירי הדיור דווקא ירדו.
 
יאיר קפלן מנכ"ל בנק ירושלים: "מציאות כלכלית שבה הריבית במשק גבוהה, משפיעה ישירות על תחום המשכנתאות שהופך למאתגר יותר ללקוח. בשוק המשכנתאות המורכבות יותר, שבו בנק ירושלים מומחה, הביקושים עדין גבוהים. הבנק מכיר בצורך היועצים גם במענה לעסקאות מורכבות יותר מפלח השוק ה'קלאסי' של הלוואות לדיור. ולכן אנחנו נותנים מענה ליועצים וללקוחות במשכנתאות מורכבות מבחינת איתנות פיננסית של הלקוח ומבחינת הבטוחה המוצעת לשיעבוד. לכן, לא מפתיע כי מרבית יועצי המשכנתאות פונים לבנק במענה ללקוחות אלו. שוק זה עדיין משקף ביקושים יפים היות והביקוש לרכישת דירה שאינה להשקעה נותר גבוה ולכן מגמת הירידה בביקושים פחות מורגשת אצלנו".
כיום בסביבת שוק של ריבית גבוהה, לבעלי דירות בעלי אשראי צרכני/יתרות גבוהות בכרטיסי אשראי יש כדאיות מובהקת במיחזור האשראי לתקופה ארוכה יותר לצורך החזרים חודשיים נוחים יותר. במידה וקיימת הלוואה בדרגה ראשונה לבנק אחר, ניתן לקחת הלוואת משכנתא בדרגה שנייה על אותו הנכס גם לכיסוי התחייבויות וגם למטרות נוספות.
היכולת לתת מענה למגזרים השונים באוכלוסייה, היא חלק מהמקצועיות  של בנק ירושלים, המתבטאת בתפירת עסקאות מורכבות. בבנק, למשל, מועסקים עובדים מחסידויות שונות היודעים לומר אילו כוללים משתייכים לאיזה חסידות, ואילו הכנסות מכולל הן סבירות יותר או פחות. בנוסף, לבנק שישה סניפים הממוקדים בפעילות במגזרים הערבי והדרוזי. מרבית עובדי סניפים אלו מגיעים ממגזרים אלו ולכן קיימת היכרות מעמיקה עם הנכסים המורכבים במגזר הערבי והדרוזי ועבורם פיתחנו מוצרים ייחודיים.
הבנק רואה ביועצי המשכנתאות החיצוניים שותפים לדרך, כאשר רפורמת  בנק ישראל מחדדת את הערך המוסף של היועצים בתהליך לקיחת המשכנתא. לדברי שלום אמויאל מנהל החיתום של הבנק: "היועץ למעשה הוא דמות מקצועית המתווכת את המשכנתא בין הבנקאי והבנק לבין הלקוח, ולכן הערך של היועץ עבורנו הבנקאים הוא מאוד גבוה הן בהעברת המורכבות באישור בקשות משכנתא ספציפית, והן בתיווך המידע לו נדרש הלקוח לצורך ביצוע המשכנתא. בעידן זה כשהבנק זקוק בזמן קצר לקבל תמונה מלאה על הלקוח והעסקה, באה לידי ביטוי ביתר שאת מקצועיותו של יועץ המשכנתאות אשר צריך להנגיש את הבקשה והמידע הנדרש לבנק בגינה באופן ברור ומלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה