השוק

בנק ירושלים מסכם רבעון: כמה כסף הכנסתם לו?

בנק ירושלים פרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2022, מהם עולה רווח רבעוני של 46.4 מיליון שקלים ורווח מצטבר של 64.2 מיליון שקלים מתחילת השנה. במקביל, רשם הבנק גידול של 9% בפיקדונות הציבור מתחילת השנה לעומת גידול של כ- 3% במערכת.

מערכת ice | 
בנק ירושלים (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
עפ"י התוצאות של הדו"חות הכספיים שפרסם בנק ירושלים, ברבעון השני הרווח היה 46.4 מיליון שקלים, המשקפים תשואה להון של 15.9% ומכירות תיקי משכנתאות לגופים מוסדיים, בסכום מצטבר של 719 מיליון שקלים, עליהם הכיר בהכנסה של 37.4 מיליון שקלים.
סך הכנסות הריבית של הבנק ברבעון הנסקר הסתכמו  בכ – 141 מיליון שקל, גידול של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מהגידול בהיקף פעילות האשראי של הבנק  ואילו ההכנסות שאינן מריבית הסתכמו בכ – 73 מיליון שקל, גידול של כ – 94% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר עיקר הגידול נובע מהכנסה ממכירת תיקי משכנתאות כמפורט לעיל.

כמן כן, הבנק השלים הרבעון גם מהלך של הקמת חברה בת לריכוז הפעילות של אשראי צרכני הקיימת והעתידית בשותפות עם חברת ביטוח הפניקס שהשקיעה בכ 19.99% מהון המניות של החברה. כחלק מהמהלך, הבנק רשם תוספת להון הרבעון של כ- 59.9 מיליון שקל.  סך ההון של הבנק עלה בכ- 6.1% מתחילת השנה, לאחר חלוקת דיבידנד בסך  43.2 ש"ח שבוצעה ברבעון הראשון והסתכם בכ – 1,196 מיליון שקל.
בהסתכלות שנתית, עד כה, אחד הנתונים המרשימים בדוחות הכספיים הוא: גידול של 9% בפיקדונות לציבור לעומת 3% בלבד במערכת הבנקאית לצד גידול בתיק האשראי. בנוסף, הציג הדו"ח רווח מצטבר של 64.2 מיליון שקלים מתחילת השנה. צמיחה בתיק האשראי של הבנק בכ-16% ברוטו (לפני מכירת תיקי משכנתאות) ובכ – 10% נטו לעומת גידול של 8% שחל במערכת.
במהלך השנה עלתה ריבית בנק ישראל בשיעור מצטבר של 1.9% והיא עומדת היום על 2%. בניגוד לרוב הבנקים, בנק ירושלים הקפיד לגלגל את מרבית עליית הריבית ללקוחותיו ופועל באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, היחידה במערכת הבנקאית, המאפשרת ללקוחות כל הבנקים לפתוח פיקדון ללא צורך לעבור בנק או לפתוח חשבון עו"ש.
מנכ"ל הבנק, יאיר קפלן: "הריביות האטרקטיביות שהבנק מציע לאורך שנים מוכרות לציבור ובאמצעות הנגישות הטכנולוגית הגבוהה ויוצאת הדופן במערכת הבנקאית ללקוחות כל הבנקים, אנו מציעים מסלולי פיקדונות אטרקטיביים לציבור הרחב, בתהליך פשוט ומהיר וללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש..
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה