נדל"ן ותשתיות
העיר המבוקשת בישראל תגדל בכ-60,000 תושבים: 12,000 דירות בדרך
תוכנית אשקלון דרום-מזרח לבניית 12,000 יח"ד של משרד הבנוי והשיכון, אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית דרום. גם תחנת רכבת חדשה לעיר על הפרק
תוכנית אשקלון דרום מזרח, הממוקמת בשטחים הפנויים המלווים את הכניסה לעיר נועדה להקים רובע מגורים ותעסוקה חדש שיהווה כניסה חדשה ומרכזית לעיר אשקלון. יחד עם תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר, הרובע יהפוך להיות רובע אטרקטיבי במיוחד, עם נגישות גבוהה לכבישים ארציים.
היקף הבניה ברובע מגיע לכ-11,500 יח"ד, בצפיפות ממוצעת של כ-20 יח"ד לדונם נטו וכ-719 אלף מ"ר עיקרי של תעסוקה ומסחר. שטח התוכנית גובל בצידו המערבי בשכונת מגדל הוותיקה, בשכונת גבעת ציון, שהוקמה בשנות ה-50 ובשכונת אגמים מזרח המאושרת. בצדו המזרחי, המתחם גובל בכביש הארצי מס' 4 ובצידו הצפוני בשכונת רמת אשכול ובאזור התעשייה הצפוני.
הרובע המתוכנן כלול בהסכם הגג של המדינה עם עיריית אשקלון. כמו כן אתר התוכנית מוגדר כמתחמים 17 ו-19 בתוכנית המתאר הכוללנית (בהכנה), אשר שמה דגש, בין היתר, על איזון הפיתוח בין צפון העיר לדרומה, ועל עיצוב שדרות בן גוריון כשדרה העירונית הראשית. למתחם התוכנית קיימת ומתוכננת נגישות תחבורתית גבוהה, ממערך הדרכים הארצי הקיים: מתחנת רכבת כבדה המתוכננת בסמוך וממערכות תחבורה עתירות נוסעים הכוללות רכבת קלה ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים - בתכנון.
שלד התוכנית כולל את ציר בן גוריון ממזרח למערב ושני צירים עירוניים ראשיים מצפון לדרום, המחברים בין שד' התעשייה לבין רח' עמק יזרעאל בדרום מערב ובנוסף את בן גוריון עם רח' עמק חפר בדרום מערב. בשטח התוכנית ובסביבתה מצויים אתרים לשימור דוגמת מגדל המים, ואתרים נוספים בשטחים פתוחים כגון בתי באר, שרידי סביל, בית פרדס ודרך היסטורית. כמו כן, התוכנית שומרת בחלקה הדרומי על השטחים הטבעיים הפתוחים המהווים מסדרון אקולוגי.
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אשקלון הפכה להיות עיר משמעותית וחשובה, חוסנה העירוני בא לידי ביטוי במיוחד בתקופת המלחמה האחרונה. הוספת כמות גדולה של יחידות דיור בעיר היא עדות לאמונה כי הציבור יצביע ברגליים ויגיע להתגורר בעיר שמספקת שירותים ברמה של עיר גדולה בישראל. השכונה הזו שאנו מקימים בכניסה המרכזית לעיר, תהווה שער כניסה חדש ומכובד לעיר".
ורד סולומון ממן, האדריכלית הראשית של משרד הבנוי והשיכון: "לאחר מותו הפתאומי של אדריכל התוכנית- טומי לייטרסדורף ז"ל, אשר הוביל את התוכנית ביד רמה במשך מספר שנים, נאלצנו לתגבר את הצוות הקיים בהסכמה עם משרד אדריכלים מזור- פירשט אשר הסכימו לסייע למשרד לייטרסדורף אדריכלים. שני המשרדים הובילו יחד את השלמת תהליך התכנון עד לקבלת התוקף בדיון בוועדה המחוזית דרום ביום ה-15.5.24.
עוד ב-
התוכנית קיבלה הסכמה רחבה של חברי הוועדה ושל נציגי הרשות המקומית שהבינו כי היא מעצבת מחדש את הכניסה לעיר בצורה מצוינת. השילוב עם מחלף תחבורתי, תחנת רכבת ומרכז עסקים שילווה את כל הפיתוח הן הפנים החדשות של העיר המדהימה אשקלון".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.רונלי הכוניפינהאני רוצה דירה 09/2024/14הגב לתגובה זו8 0אני רוצה לקנות דירה ולחיות חיים טובים יותר במקום נורמלי יותרסגור
-
7.תושבת אשקלוןמעיין 06/2024/01הגב לתגובה זו0 0אומנם מגדילים את מספר האוכלוסיה בעיר אבל לא מייצרים עבור האוכלוסיה מקומות עבודה שניתן להתפרנס בהן בכבוד, יש מצוקה אמיתית של מקומות עבודה, יותר מ 40% מהתושבים עובדים מחוץ לעיר, התשתיות באזורים המרכזיים של העיר מוזנחים ואין שום מעמץ אמיתי לסדר אותם, והכי הזיה בעייני אין קניון אחד נורמלי.סגור
-
6.למען הציבור היקר וארץ ישראל.רונן 05/2024/30הגב לתגובה זו0 0רק אם עזה תשאר בשלטתנו לנצח נצחים אז אפשר לדבר על דיור באשקלו אם לא זה בעיה רצינית עיר יפה אשקלון עם חוף ים מהמם.סגור
-
5.זו גם העיר המטווחת ביותר בארץ (ל"ת)רועי 05/2024/30הגב לתגובה זו2 0סגור
-
4.תכנון גרועמייק 05/2024/30הגב לתגובה זו1 1כבישים נוראיים בתוך העיר, צמתים במקום כיכרות, בעומס לוקח שעה להתנייד בתוך העיר. מי שצריך צאת לעבודה או בחזור נתקע בפקקים כמו בתל אביב, פשוט תכנון גרוע.סגור
-
3.רכבת מהירה משם למרכז תוך חצי שעה בתאאייל 05/2024/29הגב לתגובה זו0 1צריך להרחעב גםאתראש העין לכייון מזרח להעיף משם את כל הפולשים הערביםסגור
-
2.אשקל טיל אשקל רקטה (ל"ת)לפידיוט 05/2024/29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.עיר בלי תשתיות מפותחות (ל"ת)קובי 05/2024/29הגב לתגובה זו0 0סגור