נדל"ן ותשתיות

בשורה אדירה לבעלי דירות בישראל: רשות המסים מחזירה לכם כסף

רשות המסים תשיב מעל מיליארד שקל לבעלי דירות שגבתה מהם מס שבח ביתר. בפסק הדין קבע השופט חגי ברנר כי על רשות המסים להשיב לחברי הקבוצה הייצוגית, הכוללת כ-40,000 בעלי דירות שמכרו את דירתם בין 2018 ל-2023, את סכום מס השבח המוגדל שנגבה מהם - כ-118 מיליון שקל
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום shutterstock)
בפסק דין תקדימי, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל תביעה ייצוגית נגד רשות המסים וחייב אותה להשיב כ-1.2 מיליארד שקל לעשרות אלפי בעלי דירות מהם גבתה מס שבח ביתר בעת מכירת דירתם. בעקבות פרשנות מוטעית של החוק, רשות המסים חישבה "פחת" על דירות מגורים שהושכרו, דבר שהגדיל את הפער בין ערך הרכישה לערך המכירה ואת סכום מס השבח שנגבה.
בפסק הדין קבע השופט חגי ברנר כי על רשות המסים להשיב לחברי הקבוצה הייצוגית, הכוללת כ-40,000 בעלי דירות שמכרו את דירתם בין 2018 ל-2023, את סכום מס השבח המוגדל שנגבה מהם - כ-118 מיליון שקל. כמו כן, נפסק שכר טרחה לבא כוח התובע הייצוגי בסך 4.2 מיליון שקל וגמול לתובע הייצוגי עצמו בסך 800 אלף שקל.

השופט ברנר קבע כי רשות המסים גבתה כספי מס שבח ביתר, בניגוד לרצון המחוקק. זאת, לאחר שערכה פרשנות מוטעית של חוק הפטור ממס על הכנסות משכירות דירה למגורים, שאינה מצדיקה ניכוי פחת משווי הרכישה בעת מכירת הדירה.  
רשות המסים הודיעה כי בכוונתה להמליץ לפרקליטות המדינה לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון ולבקש עיכוב ביצוע בשלב זה. עורך הדין אליהו מאיר, שייצג את התובע הייצוגי, הדגיש כי לפסק הדין עשויות להיות השלכות רחבות גם על סוגי פטורים נוספים ממס. פסק הדין התקדימי מהווה בשורה חשובה לבעלי דירות שנאלצו לשלם מס שבח לא מוצדק בעת מכירת דירתם, בשל חישובי רשות המסים שנמצאו כמנוגדים לחוק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תרגיעו יוגש ערר לעליון
    Yl 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם תבדקו רק ב 75 שנה אחרונות מס הכנסה מעולם לא הפסיד בעליון השופטים תמיד ישרו קו עם העושקים של המדינה
    סגור
  • 1.
    אפשר לציין מקור לפסק הדין? מס' תיק, שם התובע ועד (ל"ת)
    יעקב 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור