השוק

על חשבון המפונים: כיצד בעלי דירות הרוויחו יותר מ-150 מיליון שקל?

בעלי חברות ניהול לדירות לטווח קצר, אשר הצליחו לאכלס לא מעט מפונים, ניצלו את מצוקתם ופנו למדינה בכדי לבקש סיוע כספי נוסף. משרד התיירות על חברות לניהול דירות: "דיווח שווא וקיבלו תעריף מלון, הגבוה בהרבה מהסכום לו הן זכאיות בפועל"

מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה באופן משמעותי על לא מעט מפונים מהדרום ומהצפון שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם ולשהות באופן זמני בבתי מלון ברחבי הארץ. מי שהציעו למפונים לשהות באופן זמני במקום מגורים הם בעלי חברות ניהול לדירות לטווח קצר. 
על פי הפרסום של ליאת רון בוואלה, בעלי חברות הניהול הצליחו לאכלס לא מעט מפונים וכדי לקבל סיוע כספי נוסף מהמדינה, בחרו לנצל את מצוקת המפונים ולתדרך אותם כיצד להתנהל בדיונים בכנסת וכיצד להתבטא בתקשורת בנושא.
אחת הנשים הבולטות שהציגו את הקושי של המפונים הייתה ליטל אמסלם בן שושן מקריית שמונה, אם חד הורית לבת 10 ובן 5. אמסלם בן שושן זעמה על חברי הכנסת בוועדת הכלכלה וציינה כי נמאס לה לנדוד מבית מלון אחד לאחר: "אנחנו לא חפצים שזורקים אותם לרחוב.  אין לנו לאן ללכת. אתם צריכים להבין את המצוקה שלנו".
מאבקה של אמסלם בן שושן לא הסתיים בכך. היא דאגה לשלוח מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובו כתבה על קשייה להשיג מענק אכלוס ושכירת דירה באופן עצמאי: "מבקשים ממני חוזה לשנה קדימה על דירה ריקה".
מלבד זאת, הדגישה אמסלם בן שושן כי סמוטריץ' ושר התיירות חייבים להתחשב בבעלי הדירות ולהעניק להם 55 שקלים נוספים עבור כל מפנה ליום לדמי כלכלה. את הטיעון המצוין, נימקה במצב העגום שבו שרויים לא מעט תושבי דרום וצפון שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם: "יש מפונים רעבים".
לטענת ליאת רון, פעולותיה הנרחבות של בן שושן הינם תוצאה של בעלי הדירות לטווח הקצר. מלבד זאת, היא מציינת כי אלו איימו לזרוק את המפונים החוצה ואף קיימו זאת אצל חלק מהם. לטענתה, בעלי הדירות היו אחראים על ההסעה לכנסת והם מלווים אותה מאחורי הקלעים. 
על פי העיתונאית, גורמים הבקיאים בפרטים ציינו כי הם מעריכים שמסוף נובמבר עד אפריל, גורמים המעורים בפרטים מעריכים שמסוף נובמבר עד אפריל, בתקופה שבה לא היה פיקוח הדוק של משרד התיירות על בעלי חברות הניהול של הדירות לטווח קצר, היו כאלו שהצליחו להוציא מהמדינה יותר מ-150 מיליון שקל על כ-2,000 מפונים שמתאכסנים בהן. 
יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, מסר בתגובה כי הבין אז כי מדובר בנושא בעייתי: "כשנכנסתי לעובי הקורה, הבנתי שמדובר בנושא מורכב ולכן טיפול הוועדה בו הסתיים". משרד התיירות התייחס לפרסום של ליאת רון וציין כי כדי לאפשר סיוע נרחב וגמיש, מציעים למפונים שני מסלולים אירוח עיקריים.
לצד זאת, צוין על ידי משרד התיירות: "בביקורת שטח שנערכה בחודשים האחרונים, עלה כי עשרות חברות לניהול דירות, דיווחו דיווח שווא וקיבלו תעריף מלון, הגבוה בהרבה מהסכום לו הן זכאיות בפועל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכלא ומיד
    פוסטה 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    150,000,000 שח זה מטורף איפה המשטרה ???
    סגור