מינויים

יו"ר דירקטוריון חדש לבית זיקוק אשדוד: עופר אורליצקי נכנס לתפקיד

הדירקטוריון אישר סופית את מינויו של עופר אורליצקי ליו״ר דירקטוריון החברה. מדובר ברואה חשבון מוסמך. בעברו כיהן כשותף בכיר במשרד רואי החשבון ליאון אורליצקי ושות', וכשותף ורואה חשבון במשרדי רואי חשבון מובילים בישראל
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום דוברות נמל אשדוד)
היום, (שלישי), התכנס לראשונה דירקטוריון בית זיקוק אשדוד בע"מ מאז הפכה החברה לציבורית ונרשמה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ביום 30.08.23. הדירקטוריון אישר את מינויו של עופר אורליצקי ליו״ר דירקטוריון החברה.  
"בית זיקוק אשדוד בע"מ", הינה חברת אנרגיה מובילה הפועלת בתחום הזיקוק, התשתיות והחשמל המייצרת כ-40% מהדלק הנצרך בישראל. החברה מפעילה את בית הזיקוק באשדוד ואמונה על ייצור ואספקת תזקיקי נפט לשוק המקומי ולייצוא. בית הזיקוק ממוקם על פני שטח כולל של כ-1,100 דונם, והינו בעל 2 תחנות כוח קוגנרציה בעלות כושר ייצור כולל של כ-109MW וכ-120 טון קיטור שעה. יכולת הזיקוק של החברה נאמדת בכ-107 אלף חביות ביום.

אורליצקי הוא רואה חשבון מוסמך. בעברו כיהן כשותף בכיר במשרד רואי החשבון ליאון אורליצקי ושות', וכשותף ורואה חשבון במשרדי רואי חשבון מובילים בישראל. אורליצקי בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
כזכור, חברת בית זיקוק אשדוד בע"מ, החלה להיסחר בבורסה ביום 30.08.2023 וזאת לאחר השלמת הפיצול בינה לבין חברת פז. על פי תנאי הפיצול חברת שפיר אנרגיה אשדוד בע"מ מחזיקה ב-10% ממניות החברה הנסחרת והשקיעה כ-156 מיליון שקל, 85.1% ממניות החברה הנסחרת חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של חברת פז ו- 4.9% נותרו בידי פז.
במחצית הראשונה לשנת 2023, החברה הציגה EBITDA מתואם בסך של כ-473  מיליון ש"ח, כאשר ה- EBITDA של כל שנת 2023 צפויה לעמוד על כמיליארד ש"ח. ההון העצמי של החברה הינו כ-1.9 מיליארד ש"ח (כולל השקעת שפיר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה