השוק

והנה זה קורה: בית הזיקוק באשדוד בדרך לבורסה

בתהליך ארוך ואפילו היסטורי הופרד בית הזיקוק אשדוד מפז והוא עושה את דרכו לבורסה; בית הזיקוק הגיש טיוטת תשקיף לקראת רישום החברה בבורסה ואם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון - הרישום יהיה בסוף החודש
ניצן כהן | 
עמית כרמל (צילום מיכה לובטון)
והנה זה קורה בתהליך ארוך ואפילו היסטורי, בית הזיקוק אשדוד עושה את דרכו לבורסה של תל אביב. בית הזיקוק הגיש טיוטת תשקיף לקראת רישום למסחר ואם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון הרישום יתבצע בפועל בסוף החודש.
על פי התשקיף, החברה צפויה להשלים את הפיצול מחברת פז ולהירשם למסחר בבורסה לניירות ערך. עוד צוין בתשקיף כי חברת שפיר אנרגיה אשדוד בע"מ תשקיע כ- 156 מיליון שקל ותחזיק ב-10% ממניות החברה הנסחרת. 85.1% ממניות החברה הנסחרת יחולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של חברת פז ו- 4.9% יוותרו בידי פז.

"פז בית זיקוק אשדוד", הינה חברת אנרגיה מובילה הפועלת בתחום הזיקוק, התשתיות והחשמל המייצרת כ-40% מהדלק הנצרך בישראל. החברה מפעילה את בית הזיקוק באשדוד ואמונה על ייצור תזקיקי נפט. בית הזיקוק ממוקם על פני שטח כולל של כ-1,100 דונם, והינו בעל 2 תחנות כוח קוגנרציה בעלות כושר ייצור כולל של כ-109MW וכ-120 טון קיטור לשעה. יכולת הזיקוק של החברה נאמדת בכ-107 אלף חביות ביום.
במחצית הראשונה לשנת 2023, החברה הציגה EBITDA מתואם בסך של כ-473  מיליון שקל, כאשר ה- EBITDA של כל שנת 2023 צפויה לעמוד על כמיליארד ש"ח. ההון העצמי של החברה הינו כ-1.9 מיליארד ש"ח (כולל השקעת שפיר).
עמית כרמל, מנכ"ל פז בית זיקוק אשדוד: "בית זיקוק אשדוד היא חברת אנרגיה מובילה בעלת נכס אסטרטגי לאומי ופרסום התשקיף היום הוא צעד משמעותי בדרך להפיכתנו לחברה ציבורית. בית זיקוק אשדוד כחברה ציבורית תשיא ערך לכל בעלי העניין של החברה, שיזכו להנות מחברה יציבה, בעלת תזרים חזק וצוות ניהולי מוביל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה