מינויים

מוזיאון ארץ ישראל מתחדש: רז סמירה היא האוצרת והסמנכ"לית החדשה

מוז"א, מוזיאון ארץ ישראל בתל־אביב, מודיע היום על מינויה של רז סמירה לסמנכ"לית ולאוצרת הראשית של המוזיאון. לסמירה (53) תואר שני בתולדות האומנות מאוניברסיטת שיקגו ותל־אביב, לצד תארים בפילוסופיה, מדע ותרבות דיגיטלית
מערכת ice | 
מוזיאון ארץ ישראל תל אביב (צילום ליאוניד פדרול)
מוז"א, מוזיאון ארץ ישראל בתל־אביב, מודיע היום (ראשון) על מינויה של רז סמירה לסמנכ"לית ולאוצרת הראשית של המוזיאון. לסמירה (53) תואר שני בתולדות האומנות מאוניברסיטת שיקגו ותל־אביב, לצד תארים בפילוסופיה, מדע ותרבות דיגיטלית.
בשש השנים האחרונות הייתה אוצרת לצילום במוזיאון תל־אביב לאומנות, ולפני כן שימשה בתפקיד האוצרת לאומנות מודרנית במוזיאון. לצד זאת, אצרה באופן עצמאי יותר מ-40 תערוכות. בשנתיים האחרונות שימשה כיו"ר איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל.
סמירה תחליף בתפקידה, לאחר שש שנים פוריות, את ד"ר דבי הרשמן שתרמה תרומה משמעותית ואיכותית לתנופת הצמיחה של המוזיאון. סמירה תחל את העבודה במוזיאון באמצע חודש מאי.                                 
עמי כ"ץ מנכ"ל מוז"א, הוסיף: "אנחנו מצפים להצטרפותה של רז סמירה שתהיה חלק מהצוות המנהל המוביל של מוז"א. רז נבחרה מתוך עשרות מועמדים שבקשו את התפקיד. המוזיאון נמצא בעיצומה של תנופת צמיחה והתחדשות חסרות תקדים: במסגרת זו יפתח בקיץ הקרוב הבוסתן של מוז"א ובנוסף אנו מקימים מבנה ליבה למוזיאון שיוסיף יותר מ-3,000 מ"ר לשטחי התצוגות. אנחנו משוכנעים כי רז סמירה תדע להכין את המוזיאון לאתגר הגדול הזה ותסייע להצעיד אותנו אל עולם המוזיאליה של המאה ה-21. אנו מאחלים לרז הצלחה רבה".
רז סמירה מסרה: "זאת זכות גדולה ורגע מרגש עבורי לאייש תפקיד כה מרכזי בשדה התרבות בישראל. מוזיאון ארץ ישראל נמצא ברגע חשוב, המאתגר את אופיו, תפקידו ויעדיו בתקופה סוערת, על רקע תמורות תרבותיות, חברתיות וטכנולוגיות, ואני נלהבת להיות שותפה לכך. המוזיאון אוצר בתוכו אוצרות יקרי-ערך מבחינה אמנותית והיסטורית, שיש להרבות להציגם לקהל בארץ ובעולם, לצד אצירה של תערוכות עכשוויות, גם בין-לאומיות, המשקפות את רוח הזמן. במסגרת תפקידי אפעל להציב את המוזיאון במרכז השיח התרבותי-אמנותי וכבמה מרכזית, מקומית ובין-לאומית, למחקר ולתערוכות, תוך טיפוח אנשי צוות המוזיאון וקהל מבקרים רחב. אני מודה לעמי כ"ץ, מנכ"ל המוזיאון על האמון שנתן בי ותודה לחברי ועדת האיתור".

רז סמירה (מיכל הרדוף רז)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה