תרבות ופנאי

זיכרון בסלון: מוזיאון ידידי ישראל בירושלים יארח צייר שורד שואה

יהודה בקון (94), צייר, מרצה בבצלאל לשעבר ושורד שואה, יתארח במוזיאון ידידי ישראל בירושלים ביום שני הבא, ערב יום השואה. היה בין המעידים במשפט אייכמן
מערכת ice | 
יהודה בקון (צילום אתר יד ושם)
מוזיאון ידידי ישראל בירושלים מזמין את הקהל הרחב להשתתף באירוע זיכרון בסלון, ערב יום השואה, שני 17 באפריל בשעה 19:00. במוזיאון יתארח שורד השואה הצייר, האמן, מרצה בבצלאל לשעבר, יהודה בקון בן ה-94.
בקון, זוכה פרס מרדכי איש שלום למפעל חיים מטעם אגודת הציירים והפסלים בבית האמנים בירושלים בנוסף קיבל ב-2012 את צלב מסדר ההצטיינות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה.
 
יהודה בקון נולד בעיר אוסטרבה מורבסקה בצ'כסלובקיה. ב-1942 גורש עם משפחתו לגטו טרזינשטט, שם למד לצייר. ב-1943 נשלח לאושוויץ, שם המשיך לצייר בסתר. ב-18 בינואר 1945 היה בקון בין האסירים שהוצעדו ב'צעדות המוות' למחנה מאוטהאוזן באוסטריה. בקון שוחרר על ידי חיילים צבא ארה"ב ב5 במאי 1945, בהיותו בן 15 וחצי בלבד.
לאחר השחרור חזר לצ'כוסלובקיה. בפראג למד ציור אצל וילי נובק (Willi Novak) במשך שנה. ב-1946 עלה לישראל, השתקע בירושלים והחל ללמוד באקדמיה לאמנות "בצלאל". ב-1955 החל לימודיו באוניברסיטת לונדון לאמנויות. ב-1959 חזר לישראל והתמנה למרצה ב"בצלאל".
ב-1961 העיד בקון במשפט אייכמן וב-1963 הוזמן להעיד במשפט השני של פושעי מחנה אושוויץ כנגד איש האס-אס, סטפן ברצקי. יהודה בקון חי כיום בירושלים. את יצירותיו תרם לאוסף האמנות של מוזיאון בית לוחמי הגטאות.
מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים הוא מרכז היסטורי חווייתי המאפשר למבקרים בו, להכיר את הגיבורים והסיפורים של הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת מדינת ישראל. זאת באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית, להכיר דמויות הרואיות משולבים בסיפורי גבורה של לא הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת המדינה. 
ד"ר מייק אוונס, מייסד המוזיאון הקים יחד עם בנו מייקל, שכיום הוא נשיא ידידי ישראל, מרכז קהילתי לניצולי שואה בירושלים כולל דירות מאובזרות בקמפוס המוזיאון. אוונס מממן מזה שנים רבות אלפי ניצולי שואה בישראל ובאוקראינה. אחת לחודש מארגן עבורם המוזיאון פעילויות, הופעות ואירועים לחג ואף את טקס בר ובת המצוה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג אותו מעולם.
הכניסה לאירוע חינם בהרשמה מראש בלבד בטל' 02-5329401 או באתר זכרון בסלון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה