מינויים

יו״ר חדש לבנק לאומי: מתחילים החיפושים לג'וב היוקרתי

סאמר חאג׳ יחיא יסיים בשנה הבאה את תפקידו כיו״ר לאומי ולא ניתן לחדש לו את הכהונה מה שפותח את הדרך להתמודדות לאחד התפקידים הנחשקים בכלכלה הישראלית
מערכת ice | 
סאמר חאג יחיא יו"ר לאומי (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
בבנק לאומי הוציאו קול קורא לאחד הג'ובים הנחשקים במשק: מחליף לד"ר סאמר חאג' יחיא שצפוי לסיים את כהונתו בשנת 2023. הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים יצאה עם הודעה לציבור להגשת מועמדות לכהונת דירקטור בבנק לאומי.
ד"ר סאמר חאג' יחיא, בן ה-53, שבר לא מעט שיאים במהלך כהונתו מאז שנבחר ביוני 2019 לתפקיד יו"ר הבנק. ד"ר סאמר חאג' יחיא הינו היו"ר הראשון ממוצא ערבי במערכת הבנקאית, ובנוסף גם פעל להידוק הקשרים הכלכליים עם מדינות המפרץ ומרוקו בשנים האחרונות דרך בנק לאומי עם ביקור היסטורי בסעודיה וביקור פומבי רשמי ראשון של גורם עסקי ישראלי בכיר במדינה.

לאחר מכן, בחודש שעבר, השתתף בסדרת ועידות בינלאומיות באיחוד האמירויות במטרה לקדם שיתופי פעולה כלכליים אזוריים, וזאת באירוע הפתיחה של השבוע הפיננסי באבו דאבי (ADFW), העוסק בסוגיות דוגמת טכנולוגיה, חדשנות פיננסית והחיבור בין פינטקים לבין בנקים.
בנאומו סיפר ד"ר חאג' יחיא על המהלכים פורצי הדרך של לאומי ביצירת שיתופי פעולה אזוריים. "תחום הפינטק במזרח התיכון הוא אוקיינוס כחול, ואיחוד האמירויות מתהווה כבסיס להאצה", אמר ד"ר חאג' יחיא. "לאומי, הידוע כמתקדם טכנולוגית, משקיע 100 מיליוני דולרים מדי שנה בטכנולוגיה, ישמח להצטרף למיזמים אזוריים לקידום האקוסיסטם הבנקאי וחווית הצרכן. אנחנו כבר בדיונים עם כמה שחקנים באזור, וברצוננו להציג רמה גבוהה של בינה מלאכותית ואבטחת סייבר, תוך בניית אפליקציית-על אזורית".
בבנק לאומי הדגישו כי המועמדים שיוצעו על ידי הוועדה לתפקיד הדירקטור יהיו בעלי כשירות מקצועית וכי יינתן משקל למועמדים בעלי כישרון וניסיון המתאימים גם לשמש כיו"ר הדירקטוריון. עוד הוסיפו כי הוועדה תתן את דעתה גם לצורת לחזק שוויון הזדמנויות במגזרי האוכלוסייה השונים בחברה, ולקיים יחסיות הולמת בין נשים לגברים בהרכב הדירקטוריון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה