דעות

אני הסכנה הגדולה לילדי ישראל? ניצול החינוך לקדם תבהלה בציבור

אבי מעוז בטור מיוחד ל-ice: ממשלה שנבחרה ברוב מוצק ופועלת לממש את הערכים שבשמם נבחרה אינה סכנה ואינה איום, גם אם פעולותיה לא מוצאות חן בעיני חלק מאזרחי המדינה. שום דבר לא מתיר לקרוע את הנימים שתמיד קשרו אותנו זה לזה, כמו הנאמנות ללא סייג לביטחון המדינה, תחושת האחווה וההבנה שאנו דמוקרטיה שבה הרוב קובע
אבי מעוז |  4
אבי מעוז (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אבי מעוז בטור מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים מדבר על חינוך, ערכים, זהות יהודית ותבהלה: שנת לימודים חדשה נפתחת. מאות אלפי ילדים, הדור הבא של עם ישראל, חוזרים אל ספסל הלימודים. עשרות אלפי אנשי מערכת החינוך שבים לתפקידם החשוב כל כך: לחנך את ילדינו.
מטרת החינוך, כפי שמגדיר אותה מרן הרב קוק זצ"ל, היא לעשות את האדם טוב וישר. ערכי היושר וטוב הלב והעין, הסימפטיה לכל אדם והנכונות להתגייס ולתת למען הערכים החשובים לנו ביותר – כל אלה הם תוצאה של החינוך הטוב, שמרגיל את הילד ומטמיע בו בשנים המוקדמות והרכות את הערכים שילוו אותו כל חייו.
התורה מלמדת אותנו שהחינוך לא יוצר יש מאין, אלא הוא מוציא לפועל את התכונות שקיימות בליבנו ובנשמתנו. דרך חיבור לערכים שלנו, לזהות ולמסורת העתיקה שליוותה את עמנו בכל תחנות חייו ההיסטוריות, גדלים הילדים בצורה בריאה וטובה, מתחברים לשרשרת הדורות ומוציאים לפועל את תכונותיהם הטובות.
ככל שמערכת החינוך תתמקד בחינוך לערכים ולא רק להצלחה, לחיבור למסורת ולא רק לידע, כך הילדים יגדלו ויפרחו וגם יצליחו יותר. בזמן חגיגי כזה, יש מי שמנצל גם את החינוך בכדי לקדם את התבהלה שהוא מנסה להשרות בעם ישראל. סרטון חדש שהתפרסם לא מזמן הוא רק דוגמה – חדה וברורה – לשיטה הנבזית להפצת התבהלה וההסתה. בסרטון נראה שחקן שדומה לי באופן 'מקרי', כשהוא עומד על דוכן ואומר דברים נוראים ומפחידים. כמובן, השחקן מוצג בחושך, וכל העריכה נועדה להפחיד ולעורר בהלה. בסיום הסרטון, מוצגת האישה הנאורה שמסבירה כמה שזה "סיוט", וקוראת להורים להגן על מערכת החינוך, כשמשתמע מדבריה שאני הסכנה הגדולה לילדי ישראל.
אלא שכמובן, כל הדברים האלה מצוצים מהאצבע. כך עובדת השיטה: שותלים בפי ובפה של כל תומכי הזהות היהודית של המדינה דברים שלא אמרנו, מוציאים מהקשרם דברים שכן אמרנו, מציגים אותנו כמבקשים לאסור על נשים לצאת לרחוב ושאר עוולות הזויות, ואז מקימים ארגונים שנועדו להגן מפני האיום הגדול (שמעולם לא נולד במציאות כמובן).
כך מערערים את הלגיטימיות של ממשלה שמייצגת את רוב אזרחי ישראל ופועלת מכוח הצבעת הרוב, ומאידך מנרמלים תופעות כמו סרבנות ומרי אזרחי. רפורמה לגיטימית להשבת האיזון בין הרשויות בישראל מוצגת באותה שיטה כהפיכה, וממילא כל מחאה נגדה לגיטימית גם אם היא פוגעת במדינה ובחברה בישראל.
 
ברוך השם, רוב הציבור בישראל מבין זאת היטב, וכבר לא נבהל. הניסיונות ההולכים וגוברים לעורר פחד ותבהלה יתעצמו עוד ועוד, ויש מי שנבהל מהם, אבל הרוב הגדול מבין.
תחושת התמיכה הציבורית בכל מהלכינו נותנת לנו כוח להמשיך ולפעול. למיעוט שכן נופל בפח של ארגוני הפרוגרס והמחאה אני מבקש לקרוא: אחים אנחנו. אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם ולהנדס את תודעתכם. ממשלה שנבחרה ברוב מוצק ופועלת לממש את הערכים שבשמם נבחרה אינה סכנה ואינה איום, גם אם פעולותיה לא מוצאות חן בעיני חלק מאזרחי המדינה. שום דבר לא מתיר לקרוע את הנימים שתמיד קשרו אותנו זה לזה, כמו הנאמנות ללא סייג לביטחון המדינה, תחושת האחווה וההבנה שאנו דמוקרטיה שבה הרוב קובע.
תפקידי כסגן שר כולל בין היתר את הגברת השקיפות בתוכניות החיצוניות במערכת החינוך. מטרתי אחת ויחידה: לתת לכם, ההורים, את הכלים לדעת מה מלמדים את ילדיכם בתוכניות הללו, מה הן כוללות ומי כתב אותן. שקיפות היא ערך עליון, כי אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. אני מציע שבכל פעם שתפגשו את מעוררי הבהלה שיסבירו על ה'סכנה' שבפעולותיי – פשוט תשאלו אותם ואת עצמכם מדוע הם מפחדים משקיפות ומה יש להם להסתיר.
לסיום, אני מבקש לברך את המורים, המנהלים והגננות. עבודת הקודש שאתם עושים היא הבסיס שעליו נבנה דור נוסף בשרשרת הדורות. "אין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם של תינוקות של בית רבן".
בהצלחה ושנת לימודים פורייה וטובה!
הכותב: הוא אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם. סגן שר החינוך וחבר הכנסת מטעמה
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סכנה לכלל ישראל
    טאו 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמך להתערב בחינוך החילוני? ילדיך לומדים שם? הטאו החשוד שלך שייך בכלל לזרם החליוני? תתעסק עם החינוך החרדי, ואולי תצליח להקטין את מגפת ההטרדות המיניות במיגזר החרדליסיסטי המשיחיסטי. תפסיק להתערב לנו בחיים. כמוך הם אלו שיביאו את הקמת ממלכת יהודה - תסתדרו לבד בלי הבטלנות וההשענות על הקופה הציבורית מכספי החילונים. עוף לנו מהעיניים!
    סגור
  • 3.
    חד משמעית כן!
    חבורת הזויים 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אתם האנשים ששמים את הפתק הזה בקלפי?
    סגור
  • 2.
    '...אם פעולותיה לא מוצאות חן בעיני חלק מאזרחי המדינה...
    עג 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מוזמנים לעבור לפורטוגל, מבחינתו
    סגור
  • 1.
    כן
    דן 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן אתה ושכמותך מהווים סכנה
    סגור