דעות

הממשלה קיצונית ומפוקפקת - אך כן, צריך לטפל במפלצת המשפטית

ראוי לחשוב מחדש על אופן מינוי השופטים. כן, יש היגיון במתן כוח גדול יותר לממשלה לממש את המדיניות שלה. רפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וראויה
אביר קארה |  5
אביר קארה (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
רפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וראויה. כן, עילת ״הסבירות״ הפכה למפלצת משפטית שמאפשרת לקליקה סגורה להכריע בנושאים שראוי שנבחרי ציבור יכריעו בהם ולכן צריך לצמצם אותה. 
כן, ראוי לחשוב מחדש על אופן מינוי השופטים. כן, יש היגיון במתן כוח גדול יותר לממשלה לממש את המדיניות שלה (התגברות אגב, קיימת בחוק בזכות ממשלת העבודה ומרצ בראשות רבין). לא. זה לא קץ הדמוקרטיה. אבל - וזה וואחד אבל - לא זו הדרך ולא זו הרפורמה הראויה.
הדרך - עקומה. החשש של ישראלים רבים, אזרחים טובים, משרתים, משלמי מיסים, הוא חשש מוצדק. הם רואים ממשלה עם התבטאויות קיצוניות ודמויות מפוקפקות מבחינת יושרה שמבקשת ללכת לקצה הכי רחוק של מהפכה שיפוטית והם חוששים. החשש הזה נתקל בבוז לכל מי שלא בחר ביבי וזחיחות. זאת לא הדרך לעשות רפורמה. זו הדרך להעמיק קרע.
המהות - לוקה. יותר מדי צעדים (גם אם חלקם מוצדקים) שהם בסה״כ מאבק כוחות בין פוליטיקאים לבין משפטנים. מעט מדי נגיעה בבעיות שבני אדם רגילים כמוך וכמוני חווים: עינוי דין, סרבול משפטי, שופטים, משטרה ופרקליטות שרק רוצים לסגור תיקים ולפעמים מותירים טעם רע וחוסר אמון במערכת.
ממשלה שבטוחה בעצמה לא תצטרך להקים מטה הסברה לרפורמה ולא צריך לעשות דווקא ל"סמולנים". ולכל מי שלא בחר בנתניהו, חבל. רפורמה חשובה וראויה, היסטורית ממש, צריכה לעבור עם פחות דווקא לצד השני והרבה יותר בצוותא.
 
לא. זהו לא קץ הדמוקרטיה. אבל כן, אולי זה קץ העידן שבו אפשר היה למצוא מכנה משותף בין אותם אנשים שיושבים יחד לשולחן השבת, משרתים יחד באותן היחידות ועובדים יחד באותם מגדלי המשרדים. במקום לטפל באמת בבעיות של  אזרחי ישראל. חבל.
הכותב הוא אביר קארה, חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת "ימינה", בהמשך מטעם "חופש כלכלי" וכיהן גם כסגן שר במשרד ראש הממשלה. קארה הוא פעיל חברתי וממייסדי קהילת המחאה "אני שולמן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אני מקווה שניר ברקת ישלב אותך במשרד הכלכלה
    ראובן 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותי איבדת.
    סגור
  • 4.
    פליט מפוקפק של מפלגת הנוכלים.
    מיכאל 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יריב לוין יעשה את הרפורמה גם בלי לקבל עצות ממך, לך לעבוד.
    סגור
  • 3.
    איש אמת (ל"ת)
    ברוך 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    צודק צריך לבדוק את העניין של האקטיביזם השיפוטי.
    יענק 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כל דבר שנוגע לשיטת ממשל צריך להזיז בצורה זהירה, זה כמו מגדל קלפים. מעבר לזה שאביר קארה ענק ענק והשליח האמיתי של הציבור שנעשק על ידי ההסתדרות והמגזר הציבורי ועדה הכי הרבה למען הורדת יוקר המחיה בשנים האחרונות. איש יקר!
    סגור
  • 1.
    למה דעתו של האפסודה החולפת הזו אמורה לענין אותנו?
    ירון 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 5
    השותף של בנט הנוכל. שייך להיסטוריה. הוא מוקצה מחמת המיאוס בכל מדינת ישראל. שמו הפך לשם נרדף לשקר. הונאה.
    סגור