תקשורת ומדיה

עמית סגל בהצהרה מפתיעה בשידור חי: "בעיני זו טעות" | צפו

עמית סגל התייחס להחלטת הממשלה כי בעוד שבועיים יתקיים יום האבל הלאומי בישראל לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר ולמלחמה. עמית סגל:  "פתאום לחזור אחורה, לסגור בתי מסחר, בתי קולנוע, בתי קפה, מסעדות - בעיני זו טעות"

מערכת ice |  1
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שהעיתונאי הבכיר הצליח לעורר את זעמו של גלעד שרון, איש העסקים ובנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, עמית סגל עולה שוב לכותרות. מוקדם יותר היום (ראשון) הכריזה הממשלה בישיבתה השבועית כי בעוד כשבועיים יתקיים יום אבל לאומי בישראל לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל.  
על פי החלטת הממשלה, יום האבל הלאומי יתחיל בשעה 6:00 ביום כ"ה בתשרי התשפ"ה, 27.10.24. בתאריך הזה, דגל המדינה ירדו לצי התורן הן ברחבת היכל הזיכרון לחללי כוחות הביטחון והן באנדרטה לחללי פעולות האיבה בהר הרצל. לצד זאת, הוחלט כי יתקיימו שני טקסי אזכרה ממלכתיים. על טקס אחד יהיה אחראי משרד הביטחון לציון חללי המלחמה וטקס שני יהיה מוקדש לנרצחים האזרחים ב-7 באוקטובר. 
מי שלא התחבר להחלטת הממשלה הוא העיתונאי המוכר עמית סגל. במהדורת היום של ערוץ 12, סיפר הפרשן הפוליטי של חדשות 12 מדוע הוא מתנגד לקיום יום זיכרון נוסף. "השנה דובר על שני ימים מראש, אין פה חידוש גדול, גם בתאריך הלועזי ה-7 באוקטובר וגם בעברי.
 
לכן, ההתנגשות שהייתה השנה, נקווה שהיא לא תחזור והיא גם לא יכולה לחזור מהטעם הפשוט שהטקס של המשפחות ככל שיהיה יהיה בתאריך הלועזי והטקס הממשלתי יהיה בתאריך העברי או יותר נכון יום אחד אחריו".
סגל המשיך בדבריו ואמר: "מה שאני אגיד אולי לא נוגע בכולם, אבל ה-7 באוקטובר הזה מבחינתי היה היום הכי קשה מכל הימי זיכרון שהיו. פשוט לא הייתה דרך לחמוק ממנו וטוב שכך, לכולנו זו הייתה חוויה מטלטלת. עצם המחשבה של לחזור על זה בעוד שבועיים. לעשות אותו בעוד שבועיים כשבעיני כולנו הגענו, עברנו לשנה השנייה כבר".
הפרשן הפוליטי של חדשות 12 המשיך להביע את התנגדותו בעניין וציין כי בעיניו מדובר בטעות: "פתאום לחזור אחורה, לסגור בתי מסחר, בתי קולנוע, בתי קפה, מסעדות - לא יודע בעיני זו טעות. אגב לדעתי הממשלה צמצמה את זה, בתי העינוגים מה שנקרא לא ייסגרו. צריך לזכור עוד משהו, זה לא בשמחת תורה, זה יומיים אחרי שמחת תורה. צריך איכשהו למצוא את הדרך לעשות את זה בלי לשקוע לשבועיים וחצי של אבל שלא מרפה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עמית אולי נולדת בטעות (ל"ת)
    יעקב ל 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור