תקשורת ומדיה

השדכנית מווארט על פסילת השידוך: "למה שאשכנזי ירצה ספרדייה?"

השדכנית שרה פכטר, שמככבת כיום כשדכנית בריאליטי השידוכים החרדי של רשת 13 מספרת כיצד נפל השידוך של בנה האשכנזי שהתאהב בבחורה ממוצא ספרדי: "גם הספרדים לא רוצים להתחתן עם אשכנזים"
מערכת ice |  1
יקי רייסנר ושרה פכטר, "ווארט" (צילום רשת 13 צילום מסך)
השידוך של צביאור, הבחור שמגדיר עצמו חרדי מזרם ספרדי, ונשמה האמריקאית האשכנזייה, העלה דיון על זוגיות בין עדתית שאינה נפוצה במגזר החרדי.
השדכנית בתוכנית "ווארט", שרה פכטר, סיפרה שלמרות מוצאה האשכנזי, השידוך של בנה נפסל בגלל המשפחה הספרדית של הבחורה.
בראיון אתמול (רביעי) ל"צינור" סיפרה פכטר כי "התאהבה בבחורה הספרדייה": "רציתי אותה לבן שלי, נוצרה כימיה מטורפת. ואז אחרי 8 פגישות רוצים לסגור ווארט. האמא הספרדייה התנגדה לשידוך, היא אמרה 'מה פתאום בחור אשכנזי רוצה בחור ספרדייה' והיא התנגדה לשידוך נחרצות".
בהמשך הוסיפה פכטר כי לדבריה לא מדובר בגזענות, אלא בפערי מנהגים בין שתי העדות: "גם היום הרבה פעמים שאני מציעה לבחורה ספרדייה בחור אשכנזי, אומרים לי שהם לא רוצים. ההבדל הוא בתפילות ובמנהגים, האווירה והסגנון של הבית והחגים ולא מדובר בגזענות". 
בהמשך הוסיפה ואמרה כי "נהוג שאישה שמתחתנת היא מקבלת על עצמה את המנהגים של בעלה, אז זה בעיקר תלוי בבחורה".
במהלך הראיון טען לרר כי מהצד פסילת השידוכים הבין עדתיים דווקא כן נתפסת כגזענות, על כך אמרה פכטר כי: "זה לא שהם התאהבו ואז נפסלו, הם לא נפגשים מראש לפני שמבררים התאמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה קשור עדות
    בלבלנית מח 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז ומתמיד היו אשכנזים עם ספרדים וההלכה בעניין זה ברורה . תפסיקי לבלבל את המוח.. שאלת רב אם מותר להופיע בערוץ ששונה דת ויהודים
    סגור