בארץ

סקר מנדטים מפתיע: נתניהו עושה מהפך, גנץ מאבד מומנטום

נתניהו מוביל את מפלגתו ל-28 מנדטים לעומת 27 בסקר האחרון, בעוד המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נחלשים ל-26 מנדטים בלבד, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם אז גם היו המפלגה הגדולה ביותר. מרצ עוברת בקושי, ומה עושים בן גביר וסמוטריץ'?
מערכת ice |  2
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
בעוד שסקר שערך מכון קנטאר בראשות דודי חסיד עבור התאגיד ופורסם היום (ראשון) בחדשות הערב של כאן 11, הראה שהמחנה הממלכתי מוביל עם 29 מנדטים, הליכוד צמודה עם 28 מנדטים, יש עתיד רחוקה עם 17 מנדטים בלבד ואחריה ש"ס שזוכה לקבל 10 מנדטים בסך הכל. הציונות הדתית סוגרת את החמישייה עם 9 מנדטים, בסקר של חדשות 12 המגמה לא כל כך דומה.
בסקר חדש שנערך על ידי מנו גבע בשיתוף iPanel ופורסם ב"המהדורה המרכזית" - הליכוד הוא זה שחוזר להוביל. אולי בזכות המבצע בג'נין ועל רקע ההפגנות נגד הממשלה, בנימין נתניהו מוביל את מפלגתו ל-28 מנדטים לעומת 27 בסקר האחרון, בעוד המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נחלשים ל-26 מנדטים בלבד, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם אז גם היו המפלגה הגדולה ביותר.  
יש עתיד עולה בשני מנדטים בסך הכל ל-20 מנדטים, כפול מאשר ש"ס שזוכה לקבל 10, מנדטים, הציונות הדתית ועוצמה יהודית של סמוטריץ' ובן גביר עם 9 מנדטים משותפים, זאת לעומת 10 בסקר הקודם, אחריה יהדות התורה עם 7 מנדטים וישראל ביתנו של ליברמן שנותרה עפ 6 מנדטים. רע"ם מאבדת גובה ויורדת ל-5 מנדטים, בדיוק כמו חד"ש-תע"ל.
בעוד שמפלגת העבודה שוב בחוץ כמו בל"ד שלא עוברות את אחוז החסימה, מפלגת מרצ, עוברת בקושי את אחוז החסימה בדרך ל-4 מנדטים.  גם הפעם קואליציה זוכה ל-54 מנדטים בסך הכול, והאופוזיציה ל-66 מנדטים, אם מחשיבים בפנים את חד"ש-תע"ל. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כותרת המאמר לא תואמת את תוכן המאמר.
    דני 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר עריכה ליצירת הקלקות
    סגור
  • 1.
    ששרן השכל צועקת .
    רחל 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ששרן השכל צועקת דודי אמסלם אפס (אני חושבת שדודי אמסלם הוא אחד הגרועים) עושה פרובוקציות במליאה עם הבת שלה, אנשים חושבים יש את זה בליכוד אני לא צריך מפלגה אחרת בשביל כל הגועל הזה.
    סגור