בארץ

לורה ורטון: "ההתעלמות של בן גביר מהסתה פרועה מדאיגה"

בראיון ל-ice אומרת חברת מועצת העיר ירושלים לורה ורטון (מרצ) דברים שלא ינעמו לאוזנו של השר לביטחון לאומי ומסבירה מדוע השנה יש למצעד משמעות הרבה יותר עמוקה
דוד זולדן | 
לורה ורטון (צילום עיריית ירושלים)
מצעד הגאווה 2023 נערך אמש בירושלים בהשתתפות עשרות אלפי אנשים, לפי ההערכות, והסתיים ללא אירועים חריגים. השנה מקבל המצעד משמעות אחרת נוכח הרפורמה המשפטית ואל מול הסמכויות הרחבות שקיבל סגן השר אבי מעוז. ד"ר לורה ורטון, יו"ר סיע מרצ, חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת מרצ מדגישה בראיון ל-ice כי: "שוויון בין בני אדם, שכולם נבראו בצלם, הוא העיקרון החשוב במדינה".
האם השנה יש למצעד משמעות נוספת נוכח הרפורמה המשפטית המתגבשת?
"בעיניי יש משמעות מיוחדת למצעד השנה בגלל הדברים הנוראים והמקוממיים שנאמרו על ידי חברי הממשלה ובכלל על האיום לחופש, לחופש דת וחופש מדת ועל חופש הביטוי שיוצאים מהממשלה הנוכחית".

האם הנחייתו של בן גביר לאפשר מפגן נגדי צורמת לך?
"כמובן אין לצמצם את חופש הביטוי או החופש להפגין. עם זאת, ההתעלמות של בן גביר מהסתה פרועה, שהוא בעצמו היה שותף לה, מדאיגה. בנוסף, ההשוואה שלו בין מפגינים נגד המהפכה המשטרית לבין  מפגינים נגד מצעד הגאווה והסובלנות פשוט מגוחכת. בקפלן אנשים מפגינים נגד מהלכים פוליטיים העלולים לשנות את אופי המשטר, בהפגנה נגד המצעד אנשים מפגינים נגד הזכויות של אזרחים אחרים וכפי שמתבטבא בשמו, נגד ערכים בסיסים כסובלנות ונגד השוויון שמובטח לכל אדם".

צלם: מולי גולדברג
מה המסר שלך למי שרואה בקיום המצעד פעולת התגרות בעיר שרובה שומרת מסורת ומתנגדת לו?
"יש לזכור שאנחנו חיים במדינה ריבונית ודמוקרטית שערכיה וקווי הייסוד שלה נוסחו בקפדנות בעת קמתה. היא לא מדינת הלכה ולא תיאוקרטיה. להיפך, אנשים קנאים מתנגדים לקיומה כי היא בנויה על ערכים אוניברסליים. לכל אחת ואחד חופש להאמין ולחיות על פי אמונתו  בתנאי שהוא מתנהג בהתאם לחוקי המדינה. כך, אדם יכול לחשוב אחרת ולהביע התנגדות כל עוד הוא אינו אלים או מסית לאלימות, אבל חייב לכבד את האחר. מדינה דמוקרטית מושתתת על שוויון, ועל כן לכל אחד קול אחד. שוויון בין בני אדם, שכולם נבראו בצלם,  הוא העקרון החשוב במדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה