בחירות 2022

ורטון מבהירה: "חשוב להגן על שדרות מאשר על התנחלות"

חברת מועצת העיר ירושלים לורה ורטון שעוררה השבוע סערה רבתי כאשר אמרה בין השאר: "לא צריך להגן על מי שנמצא מעבר לגבול הקו הירוק" מבהירה למה התכוונה ומבקשת לסלק את הספק ממי שלא פירש נכונה את דבריה. בין השאר אומרת ורטון כי: "לו לימין הקיצוני והמשיחי היה אכפת מחיי אדם ולא מאדמה, היו מבינים שאת מדינת ישראל בגבולותיה המוכרים יש לחזק, בתקציבים וגם בכוחות צבאיים במקום לעודד ולהשקיע באנשים שלוקחים סיכונים מיותרים ומתגרים בחיילים. נערי גבעות ובודדים המסתובבים  חמושים אינם תורמים דבר לביטחון ישראל אלא מסכנים אותה"

דוד זולדן |  2
ניר אורבך, לורה ורטון (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, פייסבוק)
חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, לורה ורטון מגיבה לסערה הציבורית שחוללה בריאיון ל ice כשאמרה בין השאר: "לא צריך להגן על מי שנמצא מעבר לקו הירוק" כאשר כוונתה לציבור המתיישבים שגר ביו"ש.
כעת מבהירה ורטון ומחדדת את המסר שבדבריה: "כפי שהגבתי מיד כשראיתי את הכתבה, הציטוט שבכותרת שאני מבינה זכה לתגובות - לא מדויק. אמרתי שנהוג שצבא מגן על גבולות של מדינה, ולא על מי שעובר אותם. זאת, ככלל. כך צבאות פועלים: הם לא אמורים לפעול כחברות אבטחה ולהגן על בודדים, אלא על מדינות, על פי גבולותיהן. זה נכון והגיוני ואני עומדת מאחורי זה. 
 
אזרחים שנמצאים בשטח מפריעים לכוחות הצבא, לא תורמים מאומה אלא מקשים על כוחות צבאים. כך, למשל, במלחמת יום הכיפורים אחת הפעולות הראשונות הייתה פינוי תושבי הגולן. לא אמרתי ולא התכוונתי להפקיר חיי אדם, אלא לבקר מי שמסבך את כוחות הביטחון עם משימות מיותרות מחוץ לישראל. 
 
התיישבות תרמה לחיזוק המדינה לקראת הקמתה, אך הסיפור היום שונה לחלוטין. יש לנו מדינה, ההישג הגדול ביותר של העם היהודי מזה 2000 שנה. אך כיום חצי מחיילנו עסוקים בהגנה על יישובים מעבר לגבול, לרבות במאחזים בלתי חוקיים - כלומר, בלתי חוקיים מבחינת החוק הישראלי. לו הימין הקיצוני והמשיחי היה אכפת מחיי אדם ולא מאדמה, היו מבינים שאת מדינת ישראל בגבולותיה המוכרים יש לחזק, בתקציבים וגם בכוחות צבאיים -- במקום לעודד ולהשקיע באנשים שלוקחים סיכונים מיותרים ומתגרים בחיילים. נערי גבעות ובודדים המסתובבים  חמושים אינם תורמים דבר לביטחון ישראל אלא מסכנים אותה.
 
כפי שנאמר בסיסמה הישנה והטובה, יש לדאוג לא רק כסף לשכונות, ולא להתנחלויות - אלא גם הגנה. אין להפקיר אף אחד אבל בהחלט מבחינת סדר עדיפויות, חשוב יותר להגן על תושבי שדרות מאשר על כל התנחלות לא חוקית.
אני גאה בכל עשייתי הענפה למען החברה, למען השוויון ולמען מדינת ישראל. אנשי הימין הקיצוני, אחוזי שנאה כמו אלה שהגיבו, עסוקים כתמיד ברדיפה ולא בבניית חברה טובה יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זו שטות כמובן.
    רציו 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא שיש להגן גם על שטויות מסוג זה. העובדה שהגבולות מעולם לא נקבעו סופית ורק נתחמו בהסכמי שביתת נשק אינם אומרים שאין להגן על תושבי חבל ארץ אחד ועל תושביו של האחר כן. גב' וורטון מפקירה להלכה ולמעשה חלקים נכבדים מתושבי עירה. צריך יהיה להזכר בכך.
    סגור
  • 1.
    מנותקת
    משה 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפקידו של צה"ל להגן על אזרחי המדינה מפני אויביה.בתור אחת שתומכת בהסכם שרק הגביר את הקיצוניות של האויב -אין זה משנה היכן הם נמצאים.
    סגור