בארץ

אבי שמחון מאשים: "הבנקים יכניסו אותנו למשבר חריף"

על רקע נבואות הזעם בעקבות העברת התקציב, יש מי שאופטימי מאוד - ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופ' אבי שמחון. זה מה שהיה לו להגיד בוועידת עיר הנדל"ן בירושלים
מערכת ice |  1
פרופ' אבי שמחון (צילום ארן דולב)
פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, התארח היום (חמישי) בוועידת עיר הנדל"ן ירושלים של מרכז הבנייה הישראלי והתייחס לצעדים שנעשים בנוגע ליוקר המחייה ולעליית הריבית.
"הבנקים עושים כל מה שהם יכולים על מנת להכניס אותנו למשבר חריף", תקף שמחון. "הריבית פוגעת מאוד באנשים במיוחד בתחום הנדלן שאנחנו מדברים עליו היום וזה הביא אותנו למצב הנוכחי. יש יותר ממיליון משקי בית ששי להם משכנתא והמשכנתאות והתשלומים החודשיים עלו למשפחות הישראליות במאות שקלים. כולם שואלים למה מעלים ריבית והאם זה באמת מוריד את האינפלציה? כן, כי אין פה קוסמות. העלייה לוקחת מאנשים משאבים כלכלים ולכן נשאר להם פחות כסף לדברים אחרים וזה הרעיון אין ושום דבר מעבר לזה".

ביחס למשבר הצפוי טען שמחון כי "מצפים שהכלכלה שלנו למשבר, שלאנשים יהיה הרבה יותר קשה להוציא כסף ועכשיו מחכים למשבר – אבל כרגע משבר. כשאנחנו מסתכלים על נתוני המאקרו כלכלה אנחנו רואים שהאבטלה הכי נמוכה שהייתה אי פעם. גם בארה"ב וגם בישראל שיעור האבטלה נמוך, ונתוני הצמיחה לא כזה רעים. לכן אין עדיין מיתון למרות העלייה המאסיבית בריבית".
על מחירי הנדל"ן התגאה פרופ' שמחון בדבריו בעבר – "כשהתמודדתי לפריימריז, אמרתי שברגע שתבחר הממשלה החדשה ונתניהו ייבחר, מחירי הנדלן יעצרו בתוך חודשים אנשים צחוקו עליי. ומה קרה – מחירי הנדל"ן עצרו ואפילו ירדו טיפה. להערכתי, רוב הסיכויים שאנחנו גם נראה עכשיו או התחלה או ירידה ממש במחירי הנדל"ן".
על התקציב שעבר הוסיף שמחון כי "יש עוד צעד לטפל באינפלציה וזה טיפול של הממשלה בתחום כי צריך להקטין את הגרעון. לכן העברו תקציב – והתקציב שעבר שהוא התקציב עם הגרעון המתוכנן הנמוך ביותר שעבר בתולדות מדינת ישראל. אף פעם לא עבר תקציב עם גרעון כל כך נמוך. בינתיים עברו חמישה חודשים מהשנה ואנחנו עומדים ביעד של התקציב. תבדקו – אף פעם לא העבירו תקציב עם גרעון כל כך נמוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן שמחון הזה על חומרים חזקים
    ששי המלך 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשכורת שלו נכנסת בזמן, עבודה הוא לא נותן, ותחזיות שאינן קשורות למציאות הוא מפזר בלי חשבון
    סגור