בארץ

בן גביר מתפאר בהישג: "היוזמה להחזרת הסיכולים הממוקדים נעשתה בהובלתי"

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, בוועידת הביטחון של ישראל: "היוזמה להחזרת הסיכולים הממוקדים והיוזמה נעשתה בהובלתי – מכאן מגמת הממשלה תהיה לחתירה למגע ולא לאיפוק"
דוד זולדן |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
"ועידת הביטחון של ישראל" מייצרת כותרות ביום המתוח הזה, הועידה בהובלת תנועת הביטחוניסטים בשיתוף עיתון "ישראל היום" אירחה היום את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ששוחח בראיון לכתב המשטרה של ישראל היום איציק סבן על היציאה למבצע: "היוזמה נעשתה בהובלתי, מכאן מגמת הממשלה תהיה לחתירה למגע". בנושא האיזוק האלקטרוני: "בלתי אפשרי לעשות חוק פופוליסטי בלבד ללא כל מחשבה". בנושא חסימת הכבישים - אנו יכולים וצריכים להתוות מדיניות גם בנושא חסימת הכבישים".
על היציאה למבצע צבאי אמר בן גביר: "המבצע הזה קרה לאחר שבמשך ארבעה חודשים אני מדבר על סיכולים ממוקדים, החזרת יוזמה שנעשתה בהובלתי, אך אני מקווה שמכאן ולהמשך מגמת הממשלה תהיה חתירה למגע ולא איפוק. הקבינט צריך להתוות מדיניות, וזו המדיניות לה אנו שואפים. ישראל שבויה בקונספציה, אנו צריכים להכריע את האויב, ואני מקווה שהיום זה משתנה. אני מצפה ליוזמות שכאלה מראש הממשלה ושר הביטחון - יוזמות וסיכולים ממוקדים, זוהי הסיסמא הנדרשת". 
בסוגיית היציאה למבצע צבאי אמר בן גביר: "המבצע התרחש לאחר ארבעה חודשים בהם אני משוחח על נושא הסיכולים הממוקדים. החזרת היוזמה נעשתה בין היתר בהובלתי, אך אני מקווה שמכאן ולהבא המגמה של הממשלה תהיה לחתירה למגע ולא לאיפוק. בסופו של דבר הקבינט צריך להתוות מדיניות, וזוהי המדיניות לה אנו שואפים. מדינת ישראל במשך שנים שבויה בקונספציה, ואנו צריכים להכריע את האויב, אך אני מקווה שהדבר ישתנה והסיסמא צריכה להיות – יוזמה וסיכולים ממוקדים".
בנוגע לאלימות במגזר הערבי אמר בן גביר: "קיבלתי ירושה לא פשוטה ויש לכך סיבות רבות, וכשנכנסתי עשיתי עבודה יסודית – למדתי שחסרים שוטרים רבים, וגם אם נביא שוטרים ישנו צורך גדול במשמר לאומי. הגדלת המשטרה היא אופרציה גדולה, והשגנו תקציבים רבים וזה אכן נותן תקווה, אך הדברים הללו ישפיעו רק לטווח הארוך"
בנוגע למשמר הלאומי אמר השר כי: "משימת המשמר הלאומי היא התעסקות במתרחש בנגב, בגליל בערים המעורבות, המלחמה נגד הפרוטקשן שם חסרים לנו כוחות רבים. אמנם בתקופת נפתלי בנט קם המשמר הישראלי, אך לא הייתה בו כל השקעה. אנו צריכים את המשמר הלאומי ברחבי הארץ – לו יש את המודל תחת מג"ב, שלטענתי אינו מספיק מותאם מאחר ולמג"ב יש משימות רבות, או תחת המשרד לביטחון לאומי כאשר זוהי הדרך האידיאלית מבחינתי. המשטרה צריכה לקחת את הפרויקט הזה ברצינות, כאשר במשך תקופת הזמן של המשמר הישראלי הדבר לא נלקח ברצינות כלל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן גביר תמשיך ככה תתרסק בבחירות הבאות
    mirie 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השטויות שאתה םולט מידי יום לא מוסיפים לך כבוד ונראה שבבחירות הבאות לא תהייה לא בממשלה ולא בכנסת כי לא תעבור את אחוז החסימה אם תמשיך רק לקשקש ולאיים בפירוק ממשלת הימין . עוד לא התחלת לעבוד באמת על מה שאתה אחראי עליו כשר ואת זה רואים כל המצביעים שלך בפוטנציה וזה שהמלך הוא ערום. אז הצלחת לסחוף מצביעים פעם אחת אבל מסתבר שזאת פעם אחת יותר מידי
    סגור
  • 1.
    הכסיל מנותק מהמציאות.
    אלון 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל היותר יכול להשפיע על מאפיית פיתות שכונתית
    סגור