משפט

אחרי 17 שנה בכלא: שוחרר "איש הכספים" של עראפת

שובכי בן ה-83, שכונה על ידי הפלסטינים "שיח' האסירים", נשפט ב-2006 ל-20 שנות מאסר בעקבות מעורבותו במימון ספינת הנשק "קארין איי"
מערכת ice |  2
פואד שובכי
אחרי 17 שנה בכלא, היום (שני) שוחרר מהכלא פואד שובכי, בכיר פת"ח שהיה "איש הכספים" של יאסר ערפאת ומי שאחראי לממן את ספינת הנשק "קארין איי". 
שובכי בן ה-83, שכונה על ידי הפלסטינים "שיח' האסירים", שוחרר למעבר תרקומיא מדרום לחברון, שם חיכו לו קרובים ובני משפחה שהכינו לו קבלת פנים. "האסירים הקריבו את חייהם למען הסוגייה הפלשתינית ויש הכרח דחוף למצוא להם פתרון מיידי. הם מובילים את המהפכה המתמשכת בתוך בתי הכלא של הכיבוש", אמר שובכי בחברון. 
כאמרו, עד למעצרו בפעולה ישראלית בכלא יריחו ב-2006, שימש שובכי שר האוצר של מנגנון הביטחון הכללי ואיש הכספים של יאסר ערפאת. הוא נשפט בישראל ל-20 שנות מאסר בגין מעורבותו בפרשת ספינת הנשק "קארין איי". 
קארין איי הייתה אונייה שעליה ניסו הפלסטינים להבריח נשק בסיוע של האיראנים. לוחמי חיל הים הישראלי פשטו על הספינה בינואר 2002 בים האדום בפיקודו של אל"ם רם רוטברג (לימים מפקד חיל הים), במסגרת "מבצע תיבת נוח". על הספינה נמצאו אמצעי לחימה במשקל של כ-50 טון, כולל רקטות 122, רקטות 107 מ"מ, פצצות מרגמה ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אמיתי לחלוטין
    גדליה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהיה יד ימינו השני של עארפת נמצא כבר הרבה שנים בכנסת קוקאים לו אחמד טיבי
    סגור
  • 1.
    זה לא מנסור עבאס?
    גיא 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש הכספים של ערפאת זה לא מס׳ שלוש בממשלת בנט לפיד מר מנסור עבאס?
    סגור