בארץ

תופעת הברחות הנשק עולה שלב: כלי הנשק שמחירו מסתכם ב-80 אלף שקל

על רקע תופעת הברחת הנשק מירדן והטיפול הנרחב של משטרת ש"י באזור יהודה, מתפרסמות עלויות כלי הנשק השונים המוברחים לישראל. אקדח שנרכש בירדן, עלותו תסתכם ב-5,000 שקל ואילו בישראל מחירו יסתכם ב-35 אלף שקל. בנוסף, רובה M16, שמחירו 17 אלף שקלים בירדן, יכול לעלות בארץ 80 אלף שקל

מערכת ice | 
נשק (צילום פלאש 90)
על רקע הטיפול בתופעת הברחות הנשק הרבות מירדן, הכוללת תפיסת של כמעט 200 כלי נשק שונים במהלך החצי שנה האחרונה, משטרת מחוז יהודה ושומרון מעלה הילוך ומגבירה את פעילותה הנרחבת בנושא. לצד מאמציה השונים של משטרת מחוז יהודה ושומרון בנושא הברחות הנשק, כעת זו מגבירה את פעילותה בנושא והיא מקימה יחידה מיוחדת חדשה. 
ניצב משנה ניסו גואטה, המשמש כמפקד מרחב יהודה, ציין לאתר "ישראל היום" כי כל כלי הנשק השונים שמסתובבים באזור צפויים להגיע לפח"ע  (פעילות חבלנית עוינת). על פי נתונים שמציגים גורמים בכירים שונים במחוז יהודה במשטרת ש"י, עולה כי בשנה החולפת 381 כלי נשק אותרו בגזרת יהודה, מדובר בנתון הכי גבוה מבין כל מחוזות המשטרה השונים בארץ.
על פי אותם גורמים בכירים, 153 מכלי הנשק שנתפסו הוברחו דרך הגבול עם ירדן ובעקבות כך, סוכלו 16 ניסיונות הברחה. אם נבחן את פעילות משטרת ש"י בחצי השנה הנוכחית, נראה כי אותרו 179 כלי נשק ובמקביל לכך, נתפסו שני רובי סער בגזרת חברון. רב פקד יניב אוחנה, המכהן כמפקד היחידה ללוחמה בפשיעה באזור יהודה,  אמר ל"ישראל היום", כי מטענים רבים מתפוצצים מדי פעם באזור ג'נין ובטולכרם. 
"כלי הנשק האלה לא מגיעים מהחלל החיצון - הם מגיעים מההברחות דרך הגבול עם ירדן. יש גם ניסיונות להבריח נשקים מתקדמים. ב־2023 לבדה תפסנו 12 מטענים, שיועדו למטרות טרור על פי מודיעין המשטרה", כך ציין רב פקד יניב אוחנה ל"ישראל היום".  
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה