תקשורת ומדיה

זינוק דרמטי בניסיונות הברחת הנשק לתוך ישראל

דובר צה"ל פרסם את נתוני הברחות הנשק והסמים אל גבולות ישראל ומציג נתון מדאיג - עלייה של כמעט פי שניים במקר ההברחות ביחס לשנה שעברה, מנגד בצה"ל מגבירים את היקף המשאבים לטיפול בבעיה
מערכת ice | 
הנשקים המוברחים (צילום דובר צהל)
נרשמה עלייה משמעותית במספר הניסיונות להבריח סמים ואמצעי לחימה לשטח ישראל מאז תחילת השנה, כך לפי נתונים שפרסם הבקר (ראשון) דובר צה"ל. בהתאם גם היקף הסיכולים מצד כוחות הביטחון. למעשה מתחילת 2022 – דווח על לכידתם של כ-300 כלי נשק בלתי חוקיים וכ-2,150 ק"ג סמים אשר נתפסו בגבולות מצרים וירדן על ידי לוחמי צה"ל, המשטרה ויתר גופי הביטחון.
כמו כן לפי הודעת דובר צה"ל סוכלו השנה כ-40 הברחות סמים בשווי כ-135 מיליון שקלים, ו-18 ניסיונות להבריח כ-300 כלי נשק סוכלו בגבול ירדן. לשם ההשוואה, בשנים 2020 ו-2021 יחד – סוכלו 21 הברחות שבהן נתפסו כ-300 אמצעי לחימה.
 
מתוך כך במערכת הבטחון מגבירים את היקף הפעילות והקצאת היחידות והמשאבים לטיפול בהברחות הנשק והסמים. "משימת כוחותינו היא להגן בגבולות, לשמר את המשילות בנגב ולפעול לריבונות המדינה", אמר מפקד חטיבת פארן, אל"מ עידו סעד. "אנחנו גודעים את המנוע כלכלי של הפשיעה בנגב ומונעים את הגעתם של סמים מסוכנים וכלי נשק בלתי חוקיים לתווך האזרחי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה