משפט

סוכל ניסיון הברחת עשרות תנינים לישראל: "מסוכנים לבני אדם"

מפקחי משרד החקלאות סיכלו ) ניסיון של הברחת עשרות דגי תנין נדירים לשטח ישראל, ועצרה פלסטיני שניסה להבריח אותם משטח ירדן: "הכנסת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם
מערכת ice | 
תנין (צילום ויקפדיה)
מפקחי משרד החקלאות סיכלו היום (שלישי) ניסיון של הברחת עשרות דגי תנין נדירים לשטח ישראל, ועצרה פלסטיני שניסה להבריח אותם משטח ירדן דרך מעבר אלנבי. החשוד, שניסה כבר בעבר להבריח דגים לשטח ישראל, הכחיש בטענה כי הוא מגדל דגים בביתו.
החשש של משרד החקלאות הוא שאם דגי התנין ישוחררו למקורות המים בארץ הם עלולים לגרום לנזק אקולוגי ולפגוע באוכלוסיית הדגים המקומית. בנוסף לכך, דגי התנין מסוכנים לבני האדם במקרה של מפגש בעת רחצה.
ממשרד החקלאות נמסר כי "הכנסת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם. פעולות סיכול ההברחות הם חלק מפעילותם השוטפת של מפקחי המשרד לאכיפת החוק ונכללים במסגרת מאמצי המשרד לדאוג לרווחת בעלי החיים, שמירה על האקולוגיה המקומית ושמירה על משאבי החקלאות בישראל".
חגי נויברגר, ממונה פיקוח ואכיפה באגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הכנסת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם. הסכנה היא שהם יכולים לפגוע בדגים המקומיים ולדחוק אותם. אלה דגים שיכולים להגיע לגודל עצום ואף מסוכנים לבני אדם. לשמחתנו, עירנותם של המפקחים מנעה התרחשות זו".
 
הדגים הועברו לתחנת הסגר של משרד החקלאות, ובהמשך יימצא להם בית באחד מגני החיות בארץ, שם ישמרו בתנאים שמתאימים להם ולא יסכנו את האזרחים. מדובר ב-73 דגי תנין נדירים בגדלים שונים שאסורים בייבוא, אחזקה או מכירה בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה