משפט

מנכ"ל מקדונלדס העולמית לשעבר בצרות? הונה משקיעים ויחוייב לשלם קנס

מנכ"ל מקדונלד'ס לשעבר ישלם קנס ל-SEC על מצג שווא למשקיעים, הרגולטור אמר כי סטיבן איסטרברוק מסר הצהרות כוזבות למשקיעים וכמו כן, לא חשף יחסי עובדים לא נאותים
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום pixbay edit ice)
מנכ"ל מקדונלדס לשעבר, סטיבן איסטרברוק, הואשם על ידי הרגולטורים הפדרליים בהצהרות כוזבות ומטעות למשקיעים על נסיבות הפיטורים על ידי ענקית ההמבורגרים בנובמבר 2019.
איסטרברוק הודח בשל קשר אישי בלתי הולם עם עובדת מקדונלד'ס תוך הפרה של מדיניות החברה, כך מסרה רשות ניירות ערך ביום שני, אך הסכם ההפרדה עם מקדונלד'ס הגיע למסקנה כי סיום עבודתו היה ללא סיבה, מה שאפשר לו לשמור פיצוי הון משמעותי שאם לא כן היה מקבל.

מקדונלד'ס מצאה באמצעות חקירה פנימית כי איסטרברוק ניהלה קשרים בלתי חוקיים ובלתי נאותים אחרים עם עובדים נוספים של מקדונלד'ס ביולי 2020. החברה סיימה לתבוע את איסטרברוק באוגוסט אותה שנה, בטענה שהוא הסתיר מערכות יחסים עם עובדים והשמיד ראיות.
מקדונלדס פיטרה את איסטרברוק בנובמבר 2019 לאחר שהודה בהחלפת סרטונים והודעות טקסט במערכת יחסים לא פיזית בהסכמה עם עובדת. איסטרברוק אמר אז שלא היו עוד מקרים דומים. ה-SEC אמר כי איסטרברוק ידע או היה פזיז בכך שלא ידע שהימנעותו לחשוף הפרות נוספות של מדיניות החברה לפני פיטוריו תשפיע על חשיפות מקדונלד'ס למשקיעים הקשורות ליציאתו ולפיצויים שלו.
"כאשר נושאי משרה בתאגיד משחיתים תהליכים פנימיים כדי לנהל את המוניטין האישי שלהם או לרפד את כיסם הפרטי, הם מפרים את חובותיהם הבסיסיות כלפי בעלי המניות, שזכאים לשקיפות וליחס הוגן מצד המנהלים", אמר גורביר גרוואל, מנהל ה-SEC של חטיבת האכיפה.. "על ידי כך שהסתיר לכאורה את היקף ההתנהגות הפסולה שלו במהלך החקירה הפנימית של החברה, איסטרברוק שבר את האמון הזה עם - ובסופו של דבר הטעה - בעלי המניות".
איסטרברוק, שלא הודה או הכחיש את ממצאי ה-SEC, הסכים לצו ההפסקה של הסוכנית המטיל איסור של חמש שנים על תפקיד ציבורי וקנס של 400,000 דולר. מקדונלדס הואשמה גם על ידי ה-SEC בתקרית, כך מסרה הסוכנות ביום שני, אך בשל שיתוף הפעולה של החברה במהלך החקירה שלאחר מכן, אין קנס כספי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה