משפט

בית המשפט סירב לאשר שידור קטעים מחקירת רוצח מיכל סלה

מפיקי סדרה העוסקת בעבודת הפרקליטות, פנו לבית המשפט בבקשה לאשר פרסום קטעים מחקירת אלירן מלול, שרצח את רעייתו מיכל סלה ז"ל. השופטים דחו את הבקשה בנימוק שכבודו של הנחקר ייפגע
מערכת ice | 
קמפיין FACEIT (צילום יחצ)
מפיקי סדרה תיעודית הסוקרת את עבודת הפרקליטות ביקשו לפרסם קטעים מחקירתו של אלירן מלול, שרצח את רעייתו מיכל סלה ז"ל. בית המשפט דחה את הבקשה בנימוק ש"כבודו ייפגע".
באתר mynet פורסם כי החברה המפיקה את הסדרה החדשה פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לפרסם מספר קטעי וידיאו קצרים מהחקירה. השופטים נימקו את דחייתם במילים: "על בית המשפט לאזן בין עקרונות פומביות הדיון, חופש הביטוי, והחשיבות הרבה הנודעת לחשיפה לאור היום של התנהלות הרשויות, לאינטרסים המנוגדים העומדים בבסיס האיסור האמור, ובהם זכותם של נחקרים לפרטיות ולכבוד ושמירה על פעילותן התקינה של רשויות החקירה והקטנת החשש כי פרסום תיעוד חזותי או קולי מחקירה יפגע בעתיד בנכונותם של נחקרים להשיב בפתיחות לשאלות החוקרים".

"בנסיבות העניין אין באינטרס הנטען כדי לגבור על האינטרסים העומדים מנגד – הפגיעה בפרטיותו ובכבודו של הנחקר וכתוצאה מכך אף בכבודתם של בני משפחתו", נכתב בהחלטה.
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז״ל, זעמה על החלטת השופטים: ״בלתי נתפס שאת הרוצח שואלים לדעתו ואותנו הקורבנות כלל לא סופרים. בכל פעם ששואלים לדעתו של הרוצח ומחזירים שליטה לידיו - התחושה שהוא רוצח את אחותי שוב. מהיום הראשון מערכת המשפט עשתה מאמצים כפולים ומכופלים להגן ולשמור על זכויותיו, על שמו הטוב ופרטיותו של הרוצח האכזרי".
"הבושה עוברת צד״, סיכמה בן עמי. ״לרוצח מגיע אפס זכויות. לציבור יש זכות לדעת וגם זכות להשמר מפני רוצחים ועל מערכת הצדק להשתמש בכל אמצעי כדי להרתיע את הרוצח הבא״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה