משפט

שופט העליון: "אנחנו הטובים בעולם, מינויים פוליטיים פוגעים בדמוקרטיה"

יצחק זמיר משבח את מערכת המשפט בישראל ואת בית המשפט העליון ואומר כי הוא מהטובים בעולם, וכי אין לתת לנבחרי ציבור לבחור את השופטים שכן זה יפגע בעיקרון הדמוקרטי
מערכת ice |  2
יצחק זמיר (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
שופט העליון לשעבר, יצחק זמיר, בטור מלא שבח והלל לבית המשפט העליון בו כיהן גם בעבר בין השנים 1994-2001, ואומר כי דווקא אם שופטים ממנים את עצמם הוא המודל הנכון ולא על ידי נבחרי ציבור שפוגעים בדמוקרטיה.
זמיר, בטור שכתב לעיתון הארץ, מתייחס לביקורות על בית המשפט העליון, למינוי השופטים ולפסקת ההתגברות ואומר כי אינו מבין את הביקורות וכי על פי הידע והניסיון האישי שלו: מערכת המשפט בישראל בכלל ובית המשפט העליון בפרט היא מהטובות בעולם ושופטים ומרצים ברחבי העולם מרבים לשבח את המשפט בישראל.

על הליך מינוי שופטים בישראל אומר זמיר כי המודל הקיים מוכיח את עצמו והאיכות האישית והמקצועית של השופטים שנבחרו במשך עשרות שנים ברמה גבוהה גם בהשוואה למדינות מתמקדות בעולם. על כך שנשמעו ביקורות על הליך הבחירה ורצון לשנות זאת, כפי שהציעו למשל במפלגת הציונות הדתית, ושהמינויים יועברו לרשות המחוקקת, אומר היועמ"ש לשעבר כי הניסיון בישראל הוכיח שמינויים פוליטיים בשירות הציבורי "פוגעים באופן קשה ביעילות ובתקינות של השירות הציבורי, ובכך גם בתכלית של הדמוקרטיה", והוסיף ש"מינוי שופטים על ידי המערכת הפוליטית פוגע בעיקרון הדמוקרטי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אולי תביאו סרסור שיסביר למה זנות זה דבר חשוב?
    ניר 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שזמיר ילך לשיר במדינה אחרת. פה זה מקום של יהודים
    סגור
  • 1.
    רחוק מאוד מהטובים בעולם
    אפי 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המערכת בוחרת את עצמה אז כאן זה השחיתות האמיתית ועליכם לדעת שיש עוד קישרונות שיפוטיים מעבר לכם ולא רק בגוורדיה המוחטת שלכם וזו בדיוק הסיבה שהציבור איבד אמון בכם חבורה של חדלי אישים ומנותקים מהציבור ומגיע לכם שיפרקו אותכם ויחזירו את אמון הציבור במערכת המשפט .
    סגור