משפט

יריב לוין על הועדה למינוי שופטים: "לא מתכוון להשתתף בהצגה"

הלחץ על שר המשפטים יריב לוין גובר, לאחר שהוצא צו בית משפט המחייב אותו לכננס את הוועדה לבחירת שופטים. ח"כ ששוחח עימו אמר ""הוא כעוס מאוד על ההחלטה, אומר שהופכים אותו לעציץ"
מערכת ice |  2
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ביום שני האחרון התפוצץ המו"מ להכניס את גדעון סער לממשלה, מה שגרם לסערה במערכת הפוליטית. דיווחים סותרים החלו לזרום, והיו שנאמרו על הבטחות שונות, כולל מינויים וסמכויות. בלשכת השר יריב לוין, שנחשב למתווך מרכזי, התקבלו אינספור בקשות לתגובה, אך לוין נשאר על שתיקתו חוץ מהכחשה נחרצת של שמועה לפיה הוא מוכן לוותר על תיק המשפטים.
לוין, שמחויב לכנס את הוועדה למינוי שופטים לפי צו בית משפט, מתכוון לפעול אך לא להשתתף בדיונים. הוא מתכוון לשלוח זימון לכינוס הוועדה ולכנסה אך לפי דבריו לא מתכוון "להשתתף בהצגה" ויחרים את הדיון כדי להדגיש את תסכולו מערכת. לדבריו, הוא מרגיש שלא מתייחסים להצעות הפשרה שלו ושסמכויותיו לא מיושמות.
החשש המרכזי של לוין הוא ממדרון חלקלק במינויים, שעלול להוביל לעתירות נוספות שיחייבו אותו לפעול בהתאם ללחץ השופטים. הוא מתעקש לשדר מסר ברור: השופטים מנהלים את התהליך, והוא רק פקיד במערכת. במצב הזה, השפעתו על מינויים קריטיים מצטמצמת, והלחץ הציבורי גובר.
אחד הח"כים ששוחחו איתו מספר: "הוא כעוס מאוד על ההחלטה, אומר שהופכים אותו לעציץ. שהשופטים יחליטו מתי לכנס, את מי למנות, והוא רק זה שיספק את המשרד ואת הסנדוויצ'ים בדיון. לתפיסתו, הם עושים ממנו רק פקיד. הוא יכנס את הוועדה כדי לכבד את המשפט, אבל לא יגיע לדיון - וככה ישדר מסר שהשופטים למעשה מנהלים הכל לבד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא לא עציץ, הוא צנון שרוצה ליבש את מערכת המשפט (ל"ת)
    ציפי 09/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לוין
    יוסי 09/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש פנאטי. פלגן לחינם .
    סגור