משפט

עוקץ התיירים חוזר: זה הסכום ההזוי ששולם על מונית

אולי הנסיעה היקרה ביותר שנרשמה מנתב"ג לישראל: תיירת שנחתה בארץ וביקשה להגיע לאילת, זכתה לקבלת פנים 'חמה' מנהגי המוניות המקומיים שדאגו לסדר לה מחיר מופקע על נסיעת ספיישל לאילת 
מערכת ice |  1
עוקץ המוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, Magma Images)
מוניות עולות ביוקר בישראל, אבל במחיר מופקע כזה בטח לא נתקלתם. נהג מונית שלקח תיירת לנסיעה מנתב"ג לאילת, הרשתה לעצמו להכפיל את התעריף ולגבות ממנה סכום חסר תקדים על הנסיעה.
התיירת נחתה בשדה התעופה בן גוריון וביקשה להגיע לעיר הדרמית אילת. מדובר בנסיעה שאמורה לעלות בין 950 שקלים ועד כ-1,500 שקל. אלא שבמקרה הזה נאלצה התיירת לשלם סכום גבוה בהרבה.
אותה תיירת, הגיעה ארצה וביקשה להצטרף לטיול מאורגן שפספסה את ההסעה המאורגנת שלו בשל עיכוב בטיסה שלקחה ארצה. התיירת ככל הנראה לא ידעה על אפשרות הטיסה מנתב"ג לאילת, ולקחה מונית ספיישל משדה התעופה לנסיעה הארוכה עד לאילת. בתום הנסיעה גבה ממנה נהג המונית סכום מטורף של 2,400 שקלים - מחיר שיכול לכסות גם נסיעה חזור לפי מונה. ולמי שיצא לטוס לאילת המחיר הזה אפילו ייראה עוד יותר מוגזם, שכן טיסה פנימית מנתב"ג לאילת עולה כ-250 שקלים לכיוון אחד. 
לפי פרסום של גלובס, נהג המונית כלל לא הפעיל מונה לנסיעה ועשה את הקופה על חשבונה בתשלום מראש. התיירת, שלא הגיעה עם כסף מזומן, הגיעה לאולם קבלת הפנים בנתב"ג, שם הפנו אותה נהגי מוניות לנהג שמקבל אשראי במונית.
מחיר שנגבה ממנה, נלקח טרם התחילה הנסיעה כתשלום מראש בסכום המופקע, בטענה שהמחיר כולל גם טיפ. מי שגילתה לה את פער המחירים שהרשה לעצמו הנהג לגבות ממנה, הוא סוכן הנסיעות שלה בארה"ב שחלק את הסיפור עם מקבילו בארץ, שהעביר את המקרה ליחידה למניעת עבירות בנתב"ג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועדת המחירים הפכה את כל הנהגים לגנבים
    אילן 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועדת המחירים הורידה 30 אחוז ממחיר הנסיעה המקןרי במונה לנסיעות בין עירוניות וכל הנהגים סובלים וכמו כן גם הנוסעים
    סגור