משפט

תושבי אשדוד בתביעת ענק נגד העירייה. הסיבה: חניה

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד עיריית אשדוד לאחר שלא עידכנה את התושבים על גביה בנושאי חניה וגבתה כספים שלא כדין. התושבים: "התנהלות העירייה בלתי סבירה וחורגת ממתחם הסבירות"
אביחי דלאל |  2
אשדוד פינוי בינוי (צילום דוברות עיריית אשדוד)
אלי רנה ארפי ולינוי בן דיין, שני תושבי אשדוד, הגישו ביום ראשון האחרון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סכום שקרוב ל-17 מיליון שקל נגד עיריית אשדוד באמצעות עו"ד יוסף בן דיין. התביעה עצמה עוסקת בתשלום שנגבה לא כדין.
לפי הבקשה לתובענה הייצוגית, התביעה היא בשם כל תושב אשדוד אשר החנה את רכבו בתחומי העיר באזור חניה המוגדר "רחבי העיר" (אשדוד מחולקת לשני אזורי חניה: רחבי העיר וחופי הים) החל מה-05 בפברואר 2020 ואילך וחויב בתשלום בעבור שעת חניה ראשונה ומעבר ל-50% מהתעריף המלא בעד כל שעת חניה נוספת. 
תושבי אשדוד טענו כי על פי החלטת המועצה מאותו היום שצויין, הוחלט כי: "חניה בתוך העיר לתושבי העיר, התעריך היה 4.20 שקל לשעה, מעתה התעריף יהיה בעבור שעה איצ מצטברת ליום בחינם ועוד 50% הנחה על כל שעה נוספת מעבר לשעה הראשונה". 

לדברי התושבים, הגביה שנעשתה מטעה ועיריית אשדוד "לא טרחה לעדכן את תושבי העיר בדבר החניה האמורה לעיל, נהפוך הוא: ברחבי העיר פזורים תמרורים המפרטים את הסדר החניה, בתמרורים מצוין כי החניה באותו רחוב הינה בתשלום וכן מצוינים הימים והשעות בהם חלה חובת תשלום האגרה, כאמור, בתמרורים אלה אין כל איזכור לדבר קיומה של ההנחה האמור לתושבי העיר".
הטענה העיקרית לדבריהם כי אגרות החניה שנגבות באמצעות אפליקציות כמו "פנגו", "איזי פארק" ו"סלופארק". עיריית אשדוד לא עדכנה את ספקיות אלה במדיניות החניה העירונית.
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל במחלקה המשפטית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די לעוןל
    Avi 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נניח שבניהול מרוקאי מסורתי שחת . עוד מעט ינהלו אותנו הרוסים אולי דברים ישתנו .עד אז שהמרוקאי יהנה למה לה
    סגור
  • 1.
    ויפה שעה קודם
    אני 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש עיר גרוע בתולדות מדינת ישראל
    סגור