משפט

עורכי הדין של החשודים באיומים נגד דנה ויס: "עשו אותם שעיר לעזאזל"

עיתונאים רבים קיבלו בזמן מבצע "שומר החומות" איומים והטרדות, ביניהם גם דנה ויס מחברת החדשות שקיבלה הודעת טקסט עם איומים. עורכי הדין של החשודים: "התעלמו מאלפים אחרים שפנו לויס בלשון בוטה במגוון אמצעי תקשורת"
מערכת ice |  2
דנה ויס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
עורכי הדין אלעד שאול ואהרון מלכה מגיבים היום (שני) למעצרו של בן ה-24 שאיים בהודעת טקסט על עיתונאית חברת החדשות דנה ויס וטוענים כי נעשתה אפליה פסולה בעקבות מעמדה של ויס: "הנחות סלבס שנעשו לגברת וייס על ידי משטרת ישראל".
כזכור, שבוע שעבר עצרה משטרת ישראל חשוד בהטרדה ואיומים על העיתונאית דנה ויס, כאשר איים עליה בהודעת טקסט. על פי כתב המעצר, החשוד שלח איומים על רקע אידאולוגי וניסה לאיים על העיתונאית ולפגוע בעבודתה, תוך כדי פגיעה בחופש העיתונאות וחופש הביטוי.
על פי עורכי הדין, החשוד בלי עבר פלילי ונעצר בגלל מעמדה של ויס כעיתונאית בכירה: "מרשנו הוא אחד מתוך עשרות אלפי אזרחים שהביעו תרעומת כלפי התבטאויות של הגברת וייס באולפן חדשות 12, בעת מלחמה, שעה שיהודים בכל רחבי הארץ הותקפו על רקע יהדותם", מסרו עורכי הדין אלעד שאול ואהרון מלכה. לדבריהם, ויס מקבלת אלפי הודעות איומים והעיתונאית בחרה באופן מדגמי שתי הודעות משני אנשים: "משטרת ישראל החליטה להגיש כתב אישום מדגמי נגד מרשנו, לעשות אותו "שעיר לעזאזל" על מנת להרתיע את הציבור ולהתעלם מאלפי ישראלים אחרים שפנו לגברת וייס בלשון בוטה במגוון אמצעי התקשרות", הוסיפו.
אז מה הייתה ההודעה שבגללה הוא נעצר: "טפו יא כלבה, בשבת הזו תישרף לך כל המשפחה".  לדברי עורכי הדין, ויס מקבלת ברשתות החברתיות כמו גם בהודעות איומים הרבה יותר חריפים מאשר שלח החשוד שכאמור בלי עבר פלילי. תיקים כאלה, לטענתם, נסגרים בלי כתבי אישום, אך לאור מעמדה של ויס נשלח החשוד למעצר בית והמשך ההליך יקבע בדיון בבית המשפט ביום רביעי הקרוב, כאשר המשטרה חותרת גם למאסר בפועל, כאשר על פי החוק העונש יכול להגיע גם עד שלוש שנות מאסר.
החשוד השני שנעצר הוא בן 42 גם עם עבר ללא דופי, ועורך דינו מיכאל לויט מסר כי "אנחנו צריכים ללמוד את חומר החקירה, קיבלנו את התיק רק היום. יש רעשי רקע עם כל מה שקורה במדינה ואני מקווה וסומך על המערכת שתדע להתנער מהם ולנקות את כל רעשי הרקי ולטפל בתיק הזה כמו שנהוג לטפל בעבירה של שליחת הודעות, לרוב תיקים כאלה בכלל לא מגיעים לכתבי אישום וצריך לטפל בתיק הזה כמו שנהוג ולא לחפש שעירים לעזאזל למען יראו וייראו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדובר בביסטים
    שכונה ג 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שגרתיים: אנאלפבטים.חמומי מח. אלימים. רקביבירקביבירקביביהיידנשרההידה שרה. .זו האינטיליגנציה שלהם. זו התרבות.
    סגור
  • 1.
    מאיים יקר... עם טיעון כזה, סע ישר לכלא
    צחי ברקר 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    והאמת? מגיע לך. שברת? שילמת! אנחנו לא ברפובליקת בננות.
    סגור