כסף וצרכנות

מסים חדשים, עליית המע"מ וגזירות קשות: רשות המסים חושפת הכל

מנהל רשות המסים הבטיח בראיון: "הקפאת מדרגות המס היא הצעד הנכון ביותר משלל הצעדים שאפשר לעשות, חייבים לעשות צעדים אמיצים למימון המלחמה, ובשלב הנוכחי אנחנו רוצים להראות לעולם את רצינות כוונתנו, כרגע הגדלת המע"מ ב־1% נוסף אינה על השולחן
מערכת ice | 
שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אביחי סוחר)
כפי שזה נראה לפחות כרגע, לוח הזמנים של הכנסת בצל ניהול המלחמה, לא ממש יאפשר לה להשלים את אישור התקציב עד סוף דצמבר 2024 זאת כשכבר יש עיכוב של מספר חודשים מהמועד להגשתו, מסביר מנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ' בריאיון מיוחד ל"מעריב" בנושא החם.
אהרונוביץ' מסר: "אני מקווה שתקציב 2025 יאושר סופית לא הרחק מאמצע ינואר, בהנחה שב־31 באוקטובר הוא יאושר בממשלה. כל עוד הוא לא יאושר שם, אי אפשר להתקדם בכנסת. חלק גדול מהתקציב כולל מהלכי מיסוי שיביאו לירידת הגירעון. אנחנו כבר באיחור בלוח הזמנים. כדי למנוע מצב שבו יוזמות מיסוי לא ייצאו אל הפועל במועד, פורסמו שני תזכירי חקיקה נפרדים מהתקציב. אחד נוגע להקפאת כל מדרגות המס הצמודות למדד, והאחר - היטל מיוחד על רווחים כלואים. אלה אמורים להכניס לקופת האוצר במהלך 2025 כ־7.9 מיליארד שקל".

הוא גם טען בראיון: "הקפאת מדרגות המס היא הצעד הנכון ביותר משלל הצעדים שאפשר לעשות. אנחנו מקווים מאוד שאחרי המלחמה הצמיחה תגדל וגביית המסים תעלה. אם זה יקרה, נוכל לבטל באמצע השנה את הקפאת העדכון ונשחרר את הכסף רטרואקטיבית. כרגע, חייבים לעשות צעדים אמיצים למימון המלחמה, ובשלב הנוכחי אנחנו רוצים להראות לעולם את רצינות כוונתנו. לכן, חשוב שהממשלה והכנסת יאשרו את צעדי המיסוי הללו עוד לפני אישור התקציב. ישראל במצב כלכלי לא פשוט. כדי לאותת לעולם שהתקציב כולל הפחתה של הגירעון, צריך לייצר כל שנה הכנסות ממס בהיקף של כ־40 מיליארד שקל".
לסיום הסביר: "אין ארוחות חינם. אם לא יאמצו צעד מסוים, יצטרכו להביא את הכסף ממקום אחר. זה יכול להיום בהגדלת הגירעון בתקציב או ממיסוי במקומות אחרים. כרגע הגדלת המע"מ ב־1% נוסף אינה על השולחן, אבל ייתכן שיצטרכו להגדילו ב־1% נוסף אם לא תהיה ברירה. קשה לי עם הביטוי "גזירה" על קרן ההשתלמות. קוראים לזה מיסוי קרנות השתלמות, אבל זאת כותרת פופוליסטית. אנחנו לא פוגעים בהטבות המס בשש השנים הראשונות עד למועד הפטור. הקרן היא כלי חיסכון לצורך השתלמות, אבל היא הפכה לסוג של תוכנית חיסכון. השינוי המוצע הוא שאחרי שש שנים תיפתח קרן חדשה, והריבית והרווחים עליה יחויבו במס כמו בתוכנית חיסכון רגילה או בקרן נאמנות. זאת ההמלצה שלנו, אבל אני לא מעורב במו"מ עם ההסתדרות. בסופו של דבר, אני מעריך שיהיו צעדים שלא יתקבלו, ויהיו צעדים שיתקבלו".
רשות המסים תרדוף אחרי אזרחים? "גם לי זה לא מובן. הנתונים האחרונים עדכניים ל־2016, ועבור שנות המס 2018 ו־2019 שלחנו מעטפות ירוקות עם הודעות על החזרי מס, אבל היקף ההיענות הסופית עדיין לא ידוע. אני נתקל בנישומים, ואני אומר להם שאם הם נורמטיבים ומשלמים מס כחוק, אין להם מה לדאוג. אני מפציר בהם לקחת את מה שמגיע להם. אני לא רואה סיבה אמיתית למה הם לא עושים את זה. רוב רובו של הציבור הוא נורמטיבי. אני קורא לאנשים לנצל את הזכויות המגיעות להם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה