משפט

רשות המסים חושף את 'עוקץ הסוכות': מי העלים כסף על חשבונכם?

בביקורת ניהול ספרים לעסק למכירת סוכות וארבעת המינים נמצא: העסק כלל לא נרשם ברשות המסים ומתנהל ללא רישום כבר שבע שנים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
במהלך פעילות ביקורת של היחידה הארצית לניהול ספרים במחוז באר שבע נמצא עסק למכירת סוכות, ארבעת המינים וקישוטים לסוכה, שאינו מנהל ספרים ואינו רשום כעסק כלל. במסגרת הביקורת עלה כי בעל העסק מתנהל כך כבר שבע שנים. המבקרים מצאו אי רישום תקבולים מהשבועיים האחרונים בסך של כ-17,000 שקל בסך הכל שכאמור לא תועדו כלל. בביקורת אחרת באזור נתיבות שנערכה לעסק למכירת סוכות וארבעת המינים נמצא כי לא נרשמו תקבולים בסך של כ-20,000 שקל.
ביקורות אלו מצטרפת לביקורות נוספות שנערכו בשבועות האחרונים על ידי היחידה הארצית לניהול ספרים באזור ירושלים והדרום. בירושלים, התמקדו הביקורות בין היתר בעמק רפאים, רחביה, תלפיות, רוממה, שוק מחנה יהודה ומרכז העיר. במסגרת הפעילות נערכו ביקורות ב-55 בתי עסק, מתוכם נמצאו ליקויים ב-16 עסקים.

כך לדוגמא הגיעו המבקרים לחברה העוסקת בהמרת שירותי מטבע ופדיון שיקים בעיר. במקום נמצאה כספת ובתוכה 8 שיקים בסך 18,000 דולר (כ-67,300 שקל) שלא נרשמו בספרים או תועדו כלל. בביקורת אחרת בחנות לתיקון ומכירת אופניים בעיר, נמצא כי בעל העסק לא רשם תקבולים בסך 5,860 שקל שהתקבלו באפליקציות תשלום. בנוסף, מצאו המבקרים תיק מתחת לקופה ובו 12,100 שקל במזומן אשר לא תועדו גם הם.
באזור הדרום נערכו ביקורות בשוק העירוני בבאר שבע, בנתיבות, ערד ודימונה. נבדקו 52 בתי עסק, כאשר ב-27 מהם נמצאו ליקויים. כך לדוגמא, בדוכן פירות וירקות בשוק העירוני בבאר שבע, נמצא כי הכסף בעבור המכירות מוכנס למגירה במקום. מספירת הכסף במגירות נמצאו 24,350 שקל במזומן ושוברי אשראי בסך 10,800 שקל. על כל הכספים הללו לא נמצא רישום בספרים או בכל תיעוד שהוא. בביקורת אחרת במספרה בבאר שבע נמצאו בחשבון הבנק של בעל העסק העברות בנקאיות בסך 47,472 שקל אשר לא נרשמו בספרים.
היחידה הארצית לניהול ספרים תמשיך לפעול באופן שוטף ובמבצעים כגון אלה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד ההון השחור ומעלימי מס. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה