בארץ

זעם בכנסת: הרמטכ''ל לא שלח נציגים לדיון בכישלונות ה7.10

ח''כ עמית הלוי טען כי הרמטכ''ל לא שלח נציגים מטעמו לדיון בוועדת חוץ ובטחון כחלק מסדרת דיונים על תרחיש הייחוס "העובדה שהרמטכ״ל מונע פיקוח כזה בשעת מלחמה היא חמורה ביותר"
דורון בלוך | 
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) חבר וועדת חוץ ובטחון, התרעם הבוקר (ראשון) על כך שלדיון בנושאי ניצחון והכרעה במלחמה, וכן נושאים שהיו בבסיס מחדל השבעה באוקטובר, בחר הרמטכ''ל שלא לשלוח לדיון נציגים מטעמו. בדבריו, טען ח''כ הלוי "הרמטכ״ל ושר הביטחון בחרו הבוקר ערב ה-7.10 שוב לזלזל ולבזות את הכנסת ואת הציבור ולא לשלוח נציגים לדיון בוועדת חוץ וביטחון".
על כך סיפר ח''כ הלוי "הדיון נקבע הבוקר לאחר שבפעם הקודמת הרמטכ״ל סירב לשלוח נציגים. הבוקר שוב בחר הרמטכ״ל לא לשלוח את הנציגים הרלוונטיים לדיון בועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובנין הכח. בצורה מבזה במיוחד, בחרו בלשכת הרמטכ״ל להגדיר כי מומחה שביקשתי לזמן מטעם הועדה (ואינו רלוונטי למה שנתבקש מצהל בדיון) הוא יהיה ״נציג צה״ל הרשמי״. הם אפילו לא טרחו להודיע לו שהוא נציגם בדיון עד שמנהל הוועדה התרעם בפניהם אתמול בשעת לילה מאוחרת על ההתנהלות המבזה".
עוד הוסיף לומר "נושא הדיון הוא הגדרות ׳הכרעה׳ ו׳ניצחון׳ כחלק מסדרת דיונים שקיימנו על תרחיש הייחוס ובהם התברר שמדובר בנושאים מהותיים שהיו בבסיס הכישלונות לפני ואחרי ה-7.10 ולכן מחייבים פיקוח הדוק של הכנסת. העובדה שהרמטכ״ל מונע פיקוח כזה בשעת מלחמה היא חמורה ביותר".
על כך תאר את תגובתו לעניין "עדכנתי את יו"ר הוועדה, חה"כ יולי אדלשטיין ואני מקווה כי ננקוט כל הכלים העומדים לרשות הכנסת על מנת להבטיח שהעבודה הפרלמנטרית תבוצע, כפי שמתחייב בדמוקרטיה שבה הצבא כפוף להנחיות ולפיקוח של רשויות השלטון הנבחרות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה