בארץ

הרצי הלוי חוטף מהרמטכ"ל לשעבר: "אחראי על האסון הגדול ביותר"

גדי אינזקוט התארח בפודקאסט של העיתונאי נדב פרי ואמר כי הרמטכ"ל הרצי הלוי אחראי על מחדל ה-7 באוקטובר ולכן עליו להתפטר מתפקידו. גדי אינזקוט: "הוא אחראי כרמטכ"ל בטופ שלוש, אני לא רוצה להגיד ראשון, על האסון הגדול ביותר"

מערכת ice |  1
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
חבר הכנסת והרטמכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, התארח בפודקאסט של העיתונאי נדב פרי והודיע כי הרמטכ"ל הנוכחי רב אלוף הרצי הלוי נחשב לאחד הגורמים הבכירים האחראים למחדל ה-7 באוקטובר.
"הרצי הלוי היה בכמה תפקידים מתחתי, הוא היה ראש אמ"ן מעולה, מיניתי אותו למפקד פיקוד דרום, הוא היה יוצא מן הכלל בתקופה ששירתנו ביחד. עובדתית, במבחן התוצאה, הוא אחראי כרמטכ"ל בטופ שלוש, אני לא רוצה להגיד ראשון, על האסון הגדול ביותר והמחדל ולכן הוא צריך לסיים את תפקידו", כך ציין איזנקוט.
לאחר שנשאל האם הוא ראוי להחליט על מינויי בכירים בצה"ל בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר, השיב גדי איזנקוט: "הוא צריך להתכנס למינימום שבמינימום ורק מה שמתחייב ונדרש. אני חושב שהם הולכים לגישה מרחיבה ומאוד מאוד לא נכונה".
 
@allinhouseofpodcasts

״הרצי הלוי צריך לסיים את תפקידו״. גדי אייזנקוט בפודקסט של נדב פרי- זמין בכל הפלטפורמות.

♬ original sound - All•in הבית של הפודקאסטים
בהמשך הריאיון, שאל העיתונאי נדב פרי את איזנקוט מתי לדעתו הרמטכ"ל הרצי הלוי צריך לפרוש מתפקידו. בתגובה לכך, ציין גדי איזנקוט: "אני אמרתי, בהפוגה הראשונה הוא צריך לעשות את זה, לא להיחדק מלמעלה שדרג מדיני מאבד בו אמון ולא מלמטה. המציאות שאני ראיתי, ויאמר לזכותו, מהרגע שראיתי אותו ב-11 לחודש, הוא אדם עמיד מאוד, לוגי, מקצועי אבל הוא נתון לצד אילוצים שמקשה עליו מאוד את התפקד".
 עוד הוסיף איזנקוט: "אני חושב שהוא צריך לקחת אחריות לצד ההערכה על מה שהוא עשה. הוא עשה שירות מרשים ביותר, אני יכול להגיד שחלק גדול מהתוצרים והתחבולות שאנחנו רואים היום בכל המזרח התיכון, הם חלק שלהרצי יש אותיות של זהב בדחיפת המבצעים האלה ובהישגים. כראש אמ"ן, הוא היה ראש אמ"ן מעולה שקידם את הנגישות המודיעינית ומבצעים, חלק גדול מהכפתורים שרואים סביב, מגיע לו הכבוד על השירות המפואר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזה הוא צודק האחראי לא בטופ 3? בטופ בכלל על ה7 הוא הלוי (ל"ת)
    דן 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור