כסף וצרכנות

החלל לובש פראדה: התלבושת החדשה של האסטרונאוטים

השבוע נחשף בקונגרס במילאנו המדים החדשים של האסטרונאוטים בעיצוב חדשני של מעצבי העל פראדה. חליפת החלל שתשמש למשימת ארטמיס III של
ענת סימן טוב | 
החליפת חלל החדשה של פראדה (צילום יחצ)
בקונגרס האסטרונאוטי הבינלאומי במילאנו, איטליה, חשפו השבוע לראשונה את התלבושת של האסטרונואטים בעיצוב פראדה, Axiom Space אשר עיצבה את  חליפת החלל שתשמש למשימת ארטמיס III של נאס"א. 
הקונגרס במילאנו, הוא אחד מהאירועים המובילים בתעשיית החלל, הפך לזירה לחשיפה של המדים החדשים. בקהל נכחו אנשי מדע, אדריכלי חלל, מובילי תעשיית האופנה, וגם נציגי סוכנויות חלל בינלאומיות, שצפו במדי החלל המעוצבים של פראדה והתרשמו מהפונקציונליות והאסתטיקה שלהם. החליפה נחשפה על במת התצוגה המרכזית, במפגן מרשים ששילב טכנולוגיה ואופנה באופן שלא נראה כמותו.
האורחים זכו לראות כיצד פראדה הצליחה לשלב בין חומרים חדשניים, כמו חומרים עמידים לקרינה ומנגנוני ויסות חום מתקדמים, לבין עיצוב אופנתי שלא מתפשר. האירוע במילאנו לא היה רק השקה של מוצר חדש, אלא גם הצהרה: האופנה חודרת לעולמות שמעבר לכדור הארץ.
פראדה, בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וגורמים נוספים, השתמשה בחומרים עמידים במיוחד שנבדקו בתנאים קשים, כך שהאסטרונאוטים יוכלו להרגיש בטוחים ומוגנים במהלך שהותם בחלל. השילוב של טכנולוגיות אלו עם עיצוב מתקדם עשוי בעתיד להוביל לפיתוח בגדים יומיומיים עמידים ונוחים יותר גם על פני כדור הארץ.
עבודת העיצוב והחומרים בשכבה החיצונית פותחה במשותף החל כאשר שני מובילי התעשייה התאחדו, תוך שילוב יצירתיות והנדסה כדי לשפר את עיצוב חליפת החלל מהדור הבא.
החליפה עוצבה תוך מחשבה מעמיקה על הצרכים הייחודיים של האסטרונאוטים, ולא מדובר רק ביופי חיצוני. כל פרט בעיצוב נועד לשרת את מי שילבש את החליפה במצבים הקיצוניים ביותר. למרות הפונקציונליות המתקדמת, פראדה שמרה על קווים אלגנטיים ויצרה איזון בין טכנולוגיה לעיצוב.
"צוותי העילית שלנו הגדירו מחדש את הפיתוח של חליפות החלל, הקימו מסלולים חדשים לפתרונות חדשניים ויישמו גישת עיצוב עדכנית עבור AxEMU", אמר מאט אונדלר, נשיא Axiom Space. "שברנו את התבנית. שותפות Axiom Space-Prada קבעה מודל יסוד חדש לשיתוף פעולה בין תעשיות, ומרחיבה עוד יותר את מה שאפשר בחלל המסחרי".
במהלך הפיתוח, Axiom Space השתמשה בשכבת כיסוי כהה למטרות תצוגה רק כדי להסתיר את הטכנולוגיה הקניינית של החליפה. עם זאת, חליפת החלל שתלבש על פני הירח תהיה עשויה מחומר לבן המחזיר חום ומגן על האסטרונאוטים מפני טמפרטורות גבוהות קיצוניות ואבק ירח.
לורנצו ברטלי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת פראדה וראש האחריות החברתית של תאגיד אמר: "יציאה מעבר לגבולות שלנו היא אחד מערכי החברה המשקף בצורה מושלמת את רוח המותג פראדה ואת החזון של הוריי. אני מאוד גאה בתוצאה שאנו מציגים היום, שהיא רק הצעד הראשון בשיתוף פעולה ארוך טווח עם Axiom Space. חלקנו את המומחיות שלנו בחומרים, תכונות וטכניקות תפירה עם ביצועים גבוהים, ולמדנו הרבה. אני בטוח שנמשיך לחקור אתגרים חדשים, להרחיב את האופקים שלנו ולבנות יחד תרחישים חדשים".
הידע והניסיון המעמיקים של פראדה בחומרים ותהליכי ייצור תמכו בעבודה חדשנית בנוסף לשכבת הכיסוי של חליפת החלל. צוות העיצוב ופיתוח המוצר של פראדה עבד לצד מהנדסי Axiom Space על המלצות ותכונות מותאמות אישית של חומרים שיגנו גם על האסטרונאוטים מפני האתגרים הייחודיים של סביבת הירח וגם יהוו השראה חזותית לחקר החלל העתידי.
המומחיות של פראדה אפשרה טכנולוגיות מתקדמות ושיטות תפירה חדשניות לגשר על הפער בין פונקציונליות מהונדסת ביותר לשכבה חיצונית לבנה מושכת מבחינה אסתטית, המספקת לאסטרונאוטים רמת נוחות מוגברת תוך שיפור ביצועי החומרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה