השוק

אילון מאסק יואשם בשוחד? הפרס במיליון דולר מעורר סערת ענק

האיש העשיר בעולם אילון מאסק, נרתם במלוא הכוח לטובת ידידו דונלד טראמפ בקמפיין הבחירות, והודיע כי ועדת הפעולה הפוליטית שלו, America Pac, תגריל מיליון דולר בכל יום עד יום הבחירות בין מי שיחתום על העצומה שלו. אלא שכעת, משרד המשפטים האמריקני הורה לחקור האם מדובר בשוחד, אחרי תלונות רבות שעלו בעקבות המהלך
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
האיש העשיר בעולם אילון מאסק, נרתם במלוא הכוח לטובת ידידו דונלד טראמפ בקמפיין הבחירות, והודיע כי ועדת הפעולה הפוליטית שלו, America Pac, תגריל מיליון דולר בכל יום עד יום הבחירות בין מי שיחתום על העצומה שלו, אשר מעודדת רפובליקנים במדינות המפתח להירשם לבחור.
אם מאסק ימשיך להיות התורם היחיד ל-America Pac, הוא מתחייב למעשה לסכום של 17 מיליון דולר עד הבחירות. העצומה של America Pac פונה לכל בוחר רשום בפנסילבניה ומזמינה אותו להתחייב לתמוך בתיקון הראשון והשני לחוקת ארצות הברית.
אבל האם המהלך של מאסק הוא עבירה על החוק האמריקאי? קבוצה של 11 פקידים רפובליקנים לשעבר העלו שאלות בנוגע לחוקיות התמריצים שמחלק מאסק לבוחרים. בתוך כך, מומחים משפטיים וכמה דמוקרטים טענו כי מאסק מפר את החוק האמריקאי בכך שהוא מחלק לאנשים תמריצים על מנת לבחור בבחירות הקרובות, וכי מדובר בשוחד.
בתוך כך, משרד המשפטים האמריקני אישר לאותם אנשים לחקור את הנושא. מאסק בעצמו דחה את הביקורות כלפיו ואמר: "אתה יכול להיות מכל מפלגה פוליטית כזו או אחרת, ואתה אפילו לא צריך להצביע כדי להצטרף לעמותה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה