משפט

החוב של הגרוש צבר ריבית של 276 אלף שקל: גרושתו תקבל את הכסף?

אישה שנקלעה לסכסוך כספי עם בעלה לשעבר פתחה כנגדו תיק בהוצאה לפועל, שצבר במשך שנים ריבית של מאות אלפי שקלים. הגבר ביקש לבטל את הריבית, אך בקשתו נדחתה
מערכת ice | 
גירושים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחרי שהתגרשו ב-2015, האישה היתה אמורה לקבל מבעלה לשעבר סכום של 400 אלף שקל. כשהוא התחמק מתשלום, היא פתחה כנגדו ב-2019 תיק בהוצאה לפועל. למרות שהאישה הסכימה להמתין שבעלה לשעבר ייקח משכנתא על מנת לשלם את החוב, הוא לא עמד בשורה של הסכמים איתה.
במהלך כל השנים שבהן בני הזוג המשיכו לנהל מגעים בניסיון להסדיר את הנושא, תיק ההוצאה לפועל נשאר פתוח והמשיך לצבור ריבית. בשנת 2022 קבע בית המשפט לענייני משפחה שעל הגבר לשלם לאשתו לשעבר 500 אלף שקל תוך 90 יום.
בספטמבר 2023  בני הזוג לשעבר הגיעו להסכם לפיו הגבר ישלם לגרושתו 480 אלף שקל בתוך 16 יום, אלא שגם הפעם הוא לא שילם ולגרושה נמאס: היא הגישה ללשכת ההוצאה לפועל בקשה לביצוע פסק הדין בגובה 756 אלף שקל.
בעלה לשעבר ביקש להפחית את גובה הסכום ל-480 אלף שקל בהתאם להסכם מ-2023 וטען שיוכל לשלם את הסכום בתוך 21 יום. לטענתו, מכיוון שגרושתו הסכימה להמתין לתשלום מצידו במשך השנים היה מקום לעכב את התיק בהוצאה לפועל ולעצור את צבירת הריביות.
רשמת ההוצאה לפועל בנתניה גילה גדות היו דחתה את עמדת הגבר. לדבריה, הוא מעולם לא כיבד את הסכם הפשרה מ-2023 ובקשתו לבטל את צבירת הריבית נגועה בחוסר תום לב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה