נבחרת אייס

תמיכת הפלסטינים במאבק מזויין גוברת על האמונה

יריב אופנהיימר בטור מיוחד לאייס על התמיכה הגורפת בארגון הטרור חמאס בקרב הפלסטינים, מאז ה-7 באוקטובר ומה שנראה כמו קריסתה הקרובה של הרשות הפלסטינית
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  13
יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון, נאסר אישתיה, תומר אפלבאום)
עלייה משמעותית בפופולריות של חמאס, תמיכה במתקפת ה-7 לאוקטובר וקריסה בתמיכה ברשות הפלסטינית, אלו הן הכותרות מסקר דעת קהל חדש שביצע ד״ר חליל שקאקי בקרב הפלסטינים בשטחים ובמזרח ירושלים. התוצאות איומות, מזעזעות, כמעט מייאשות, החברה הפלסטינית מקצינה את עמדותיה כלפי ישראל, התמיכה במאבק אלים ומזויין גוברת על האמונה שניתן להשיג משהו באמצעי שלום.
תהליכי ההקצנה נגד ישראל הם סכנה ביטחונית שעלולה להיתרגם לעלייה בכמות הפיגועים ותמיכה בפעולות טרור, עמדות כאלו יחלישו בצד הפלסטיני את אלו הרוצים בפתרון שתי המדינות, ויחזקו עוד יותר את המחנה הרואה בהשמדת ישראל יעד. הפלסטינים צריכים לעשות חשבון נפש על התמיכה הגורפת בטבח ה-7 לאוקטובר ובהכחשה לזוועות אותן ביצע חמאס נגד אזרחים, נשים, ילדים וקשישים. התעלמות מהן והדחקתן, כפי שעולה בסקר, הן לא תשובה מספקת.
הממצאים מהסקר מטרידים מאוד, אך גם צפויים וניתן היה לחזות אותם מראש. קשה היה לצפות לתוצאות אחרות, כשבישראל ממשלה שאינה מוכנה להכיר בקיומו של עם פלסטיני, מדברת בגלוי על סיפוח הגדה ונכבה שנייה, ומחלישה באופן עקבי ומתכונן את הפת״ח והרשות הפלסטינית. העלייה בתמיכה בחמאס צפויה. כשאין עם מי לדבר בצד הישראלי, לא נותרה למתונים בצד הפלסטיני שום אלטרנטיבה אחרת. ההקצנה בצד הפלסטיני היא תגובת נגד צפויה להקצנה בציבור הישראלי ובבחירה בממשלת בן גביר-סמוטריץ.
בימין הישראלי עטו על הממצאים כמוצאי שלל רב, הנה עוד הוכחה שאין עם מי לדבר בצד הפלסטיני, אין חפים מפשע, כולם נאצים, כולם חמאס. אבל המסר לחברה הישראלית מהסקר צריך להיות הפוך לחלוטין, עמדות הציבור הפלסטיני המובאות בסקר משקפות תפיסה הטוענת כי ישראל מבינה רק כוח, וכשאין אפשרות לפלסטינים להשיג דבר באמצעות הידברות או משא ומתן, החמאס קוצר את הפירות. המסר מהסקר עבורנו הוא ברור, כשאנחנו מקצינים, גם הם מקצינים, כשאנחנו מפעילים רק כוח, גם הם רוצים להפעיל רק כוח, כשאנחנו נוטשים את פתרון שתי המדינות, גם הם מאבדים אמון בסיכוי לשלום. את הממצאים של הסקר הבא אפשר לשנות, המפתח נמצא גם בידיים שלנו.
העלייה בתמיכה בפעילות אלימה נגד ישראל נובעת מהתחושה שהממשלה הישראלית לא סופרת את הפלסטינים, מספחת מדי יום את השטחים, מגבה את אלימות המתנחלים, מגרשת קהילות שלמות ומייצרת מציאות יום יומית בלתי נסבלת עבור הפלסטינים בשטח. כל תחנוני הרשות הפלסטינית לא הועילו, בישראל לא סופרים את אבו מאזן ואנשיו. זאת לא קונספירציה, זאת המדיניות המוצהרת של סמוטריץ', בן גביר ונתניהו מיומה הראשון של הממשלה.
כשישראל מייבשת את הרשות הפלסטינית, עוצרת תקציבים ומתעלמת מצרכיה, ובמקביל משחררת אסירים פלסטינים מהכלא בעסקה מול חמאס, המסר הישראלי ברור, ישראל מבינה רק כוח, מי שיחטוף ישראלים ויאבק באופן מזויין בישראל יקצור הישגים, ומי שידבר עם ישראל וייאבק יחד איתה בטרור, יושפל עד אפר ובקשותיו יידחו.
הנתונים מהסקר מדכאים, אבל אין לנו את הפריבילגיה להתייאש או להשלים עם הממצאים בצד הפלסטיני. אם החמאס יהפוך לכוח הפוליטי המוביל בצד שלהם, תיגזר על שני העמים מלחמה אין סופית, חטיפות, רציחות וחורבן. המלחמה ארורה, מספרם הבלתי נתפס של ההרוגים והפצועים הוא תזכורת כואבת, מייסרת, למחיר הנורא שהיא גובה מאיתנו. אסור לנו להשלים עם המצב, כשאפשר לשנותו. הניצחון האמיתי על חמאס תהיה צניחה בתמיכה בו וחידוש האמון בצד הפלסטיני בפתרון מדיני של שתי מדינות לשני עמים.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מי שעומד למות לא עושים איתו שלום אלא מתחלקים בירושה
    האפקט האיראני 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איראן מבטיחה לעולם הערבי שהיא תחסל ישראל. ה 7 באקטובר מראה כי איראן לא משקרת. וכי יש היתכנות להשמדת ישראל ולכן לא יילכו איתנו על שלום אלא על השמדה. ולגבי יריב. אתה חי בחלום הפרוגרסיבי שאם נתיחס יפה ובכבוד לא ישמידו אותנו אלא ישמחו בקיומנו. טעות זה לא משנה כלום ! לפי הקוראן מי שחלש מצווה דתית לחסלו .... לא תעזור שום התנהגות יפה שלנו...
    סגור
  • 12.
    צודק
    זכרונאית 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו כבר מ2009 בספור של השפלת הרשות עד עפר. ועידוד הטרוריסטים. ואילו התוצאות. מדיניות ההרס של המתנחלים מביאה הקצנה בצד הפלסטיני
    סגור
  • 11.
    יריבהמגיב
    מיקי 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטומטם היית ומטומטם נשארת למרות מה שעבר עלינו לא התפכחת סימן שאתה צריך אשפוז בכפיה להגמל ממחלת הנפש שאתה לוקה בה.
    סגור
  • 10.
    יריב שכח ללמוד היסטוריה
    יעקב בן דוד 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשנת 1921, בשנת 1929, בשנת 1936, הרבה זמן לפני שקמה מדינת ישראל, הרבה שנים לפני שנולדו בן גביר וסמוטריץ, כבר אז הערבים תקפו ורצחו יהודים בארץ ישראל. גם בשנת 1948 הם תקפו פשוט כי הם חשבו שהם יכולים לסלק את היהודים מארץ אבותינו
    סגור
  • 9.
    יריב אופנהיימר אדם מעוות עם דעות עקומות
    .. 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדהים איך עדיין מצליח לעוות את המציאות כדי שיתאים לתפיסתו העקומה.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אופנהיימר בחיים לא יחלים מהמחלת נפש (ל"ת)
    הרמן 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    כותב כאילו עושים לנו טובה. כל מלחמה נם מפסידים עוד שטח (ל"ת)
    ירבעם 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מה???
    ערן 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אבו מאזן ה"מתון" שמממן מחבלים, הוא רוצה שלום? ערפאת וכל הפיגועים של ה"מתונים" הגיעו אחרי שבן גביר נכנס לממשלה? אולי אני לא זוכר מספיק טוב....
    סגור
  • 5.
    תסמונת האישה המוכה של השמאל הישראלי
    משה 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל כמה שהערבים במילים ובמעשים יוכיחו כי הם רק מעוניינים ברצח יהודים באשר הם יהודים, השמאל עדיין יאשים את היהודים בכך שהערבים רוצחים אותם.
    סגור
  • 4.
    עוד הוכחה ניצחת
    נמרוד 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ששמאלנות זו מחלת נפש. רק טרנספר יביא שלום. גירוש ערבים מעזה ויו"ש- צו השעה והפתרון היחיד.
    סגור
  • 3.
    קצת לא מדויק...
    יצחק 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה ניסיון לעשות עם הפלסטינים שלום: עזה. הניסיון נכשל כידוע, רוצה לחשוב על פתרון אחר? או שאתה הטפש של איינשטין?
    סגור
  • 2.
    עד מתי אוטואנטישמים יקדמו תודעה להשמדה עצמית?
    די נמאסתם תפתחו את 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    די נמאסתם תפתחו את העיניים והשכל אתם בדמיונכם הכוזב חשבתם/ דמיינתם שיש פרטנר ואין דבר כזה פרטנר אמיתי לשלום. כל גילוי חולשה של היהודים מסכן את חייהם בכל מקום שיימצאו!
    סגור
  • 1.
    אופנדרק
    רוברט 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אופנהמר כנראה אמא שלו פלסטינאית ערביה, אם היה יהודי אמיתי הוא לא היה מדבר כך, אין לו בושה, מצדיק בעקיפין את חמאס
    סגור