נבחרת אייס

נתניהו יודע שאפשר להציל חיים, אך ממשלתו חשובה לו יותר

ראש הממשלה יודע שעוד כוח, אלימות, התנחלויות וענישה קולקטיבית רק יגבירו את התבערה ויעודדו עוד פלסטינים לפנות לטרור. כניעתנו הצפויה לימין הקיצוני בממשלתו והמשך ההידרדרות, עולה ותמשיך לעלות לנו בחיי אדם
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  13
אופנהיימר על המצב הביטחוני (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, חיים גולדברג, יונתן זינדל, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
במשך עשורים הם הבטיחו, תנו לנו ממשלת ימין מלא ונעשה פה סדר, נראה מי בעל הבית, נחזיר את המשילות, נמגר את הטרור, נביא שקט. לצערי, אנו, שראינו את האסון מתקרב, צדקנו. התוצאות הפוכות לחלוטין, הביטחון האישי, המשילות, חוסנה של ישראל בקריסה, הנה שוב, כמאמר שירו של חיים גורי, מוטלות גופותינו.
זריקת האחריות לאיראן, אלוף הפיקוד, בג״צ, המחאה והשמאל לא תעבוד הפעם, על הכישלון הקולוסאלי והמחריד חתומה אך ורק הממשלה.
בעבר ידע נתניהו עצמו לבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להביא שקט ויציבות לאזור, נתניהו חתום על השנים השקטות ביותר בגדה, הוא עשה זאת באמצעות מדיניות מאוזנת ומאופקת, תוך דיאלוג שוטף עם הרשות הפלסטינית ויצירת תמריצים לצד השני. גם עכשיו, נתניהו יודע היטב מה צריך ובעיקר מה אסור לעשות, במצב הנוכחי, אם יפעל נתניהו למען האינטרס הביטחוני בלבד, הדבר יעלה לו בממשלתו. הוא במלכוד, ובוחר שוב ושוב את האינטרס הפוליטי על פני טובת וביטחון המדינה.
גל הטרור אינו גזירת גורל, הוא תוצאה של מדיניות ישראלית מתריסה ומסוכנת, מונהגת על ידי בן גביר, סמוטריץ ומייצרת מוטיבציה חסרת תקדים בצד הפלסטיני, לפעול באלימות נגד ישראל.
כשהפלסטינים רואים שבצד הישראלי אין פרטנר, כשהבנייה בהתנחלויות בתנופה חסרת תקדים, כשאלימות המתנחלים גואה ומקבלת גיבוי משרי הממשלה, וכשבן גביר הוא פניה של החברה בישראל, המוצא היחיד עבורם נותר השימוש בכוח ופנייה לטרור. בצד הפלסטיני, מי שיתמוך היום במשא ומתן עם ישראל ייתפס כהזוי, תימהוני, מטורלל.
ממשלת ישראל הנוכחית עסוקה בהשפלה פומבית של הפלסטינים, ביקורים מתריסים בהר הבית, תוכניות בנייה חסרות תקדים בהתנחלויות, חיזוק מאחזי הפרא ותמיכה באנשי תג מחיר. הממשלה הנוכחית חתומה על העלייה הדרמטית במספר הפלסטינים הלא חמושים שנהרגו מאש חיילים או מתנחלים.
בצד הפלסטיני סופרים את מתיהם, שומעים את הקולות מירושלים, מרגישים את אלימות נערי הגבעות על בשרם. תחושת ההשפלה, הזעם, חוסר התקווה ואובדן האמון מגיעים לשיא ומתורגמים לשנאה לישראל ותמיכה בהתנגדות אלימה.
סקרי דעת הקהל שנערכו בחודשים האחרונים בחברה הפלסטינית בגדה הציגו עליה תלולה בתמיכה העממית בפעולות טרור חמושות נגד מתנחלים וחיילים, מאות אלפי פלסטינים שבעבר התנגדו למאבק אלים בישראל, שינו את דעתם ועברו לצד התומך בטרור, הרוח הגבית העממית היא שיוצרת את המוטיבציה לפגע ומתדלקת את גל הטרור.
ממשלה שחיי אזרחיה וחייליה חשובים לה הייתה מבצעת שלוש פעולות עיקריות אשר תוך זמן קצר יחזירו להחזיר את השקט לאזור ויצילו חיי אדם:
1. חידוש התיאום הביטחוני עם מנגנוני הרשות הפלסטינית באמצעות שחרור הכספים המוקפאים בישראל ויצירת ערוץ הידברות מדיני מול ההנהגה הפלסטינית שיכלול תמריצים ומחוות לבניית האמון ועצירת ההידרדרות.
2. הכרזה על הקפאת תוכניות הסיפוח והרחבת ההתנחלויות של סמוטריץ׳.
3. צמצום פעולות צה״ל למינימום האפשרי, מניעת חיכוך והורדה דרמטית של מספר ההרוגים הפלסטינים הלא חמושים מירי צה״ל.
פיקוח נפש דוחה שבת, הוא גם דוחה ממשלות ימין על מלא. ביטחון חיילי ואזרחי ישראל חשובים יותר, כך אפשר להציל חיים. נתניהו יודע זאת, אך ממשלתו חשובה לו יותר.
הוא יודע שעוד כוח, אלימות, התנחלויות וענישה קולקטיבית רק יגבירו את התבערה ויעודדו עוד פלסטינים לפנות לטרור, שותפיו הקואליציוניים ודרישותיהם מסלימות את המצב, הוא במילכוד. כניעתנו הצפויה של נתניהו לימין הקיצוני בממשלתו והמשך ההידרדרות, עולה ותמשיך לעלות לנו בחיי אדם.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ממשלה של כושלים
    הטיפשות חוגגת 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חסרי מקצועיות ,חסרי ידע וחסרי הגיון ישר. פנאטים דתיים הורסים את מדינת ישראל
    סגור
  • 7.
    חיסול הטרור.
    דימי 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עונש מוות בשטח למחבלים.ירי חי וחיסול זורקי אבנים במקום .שלילת האזרחות לערבים..גירוש המוני של הערבים מהארץ לסיני .חימוש עם ישראל להגנה עצמית.
    סגור
  • 6.
    כל כך נכון (ל"ת)
    עירית 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    ביב וממשלת הזדון
    מנחם מנדל 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 4
    רוה"מ שיכתב בדפי ההיסטוריה כמשמיד את מדינתו. כה דבר עוד לא היה. עמלק עליך ישראל.
    סגור
  • 4.
    הפתרון הפוך- כנסו וקראו
    יעקב משה 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השמאל מבטיח פעם אחר פעם שאם ניסוג ונוותריגיע השקט המיוחל. השמאל הביא לכאן את אש"פ עם עראפת שהביא איתו טרור ואלפי הרוגים משני הצדדים. נסוגנו מלבנון, נסוגנו מרצועת עזה והמצב הבטחוני נהיה גרוע יותר. החולשה מביאה להתגברות הטרור. המתכון להפחתת הטרור הוא גרוש משפחות הרוצחים והפקעת אדמתם והקמת יישוב יהודי על כל פיגוע רצחני. יישוב במקום הפיגוע, או סמוך לכפר ממנו יצא המחבל רוצח ולא פחות חשוב, ליידע את הפלסטינים באמצעי התקשורת, בהפצת עלונים בכל הכפרים באמצעות מטוסים וכד' כי אחמד בן מוחמד שרצח יהודי הוא הקים יישוב יהודי חדש. ידע כל מחבל פוטנציאלי שאם הוא ירצח יהודי הוא מקים יישוב יהודי חד
    סגור
  • טען עוד
  • כל מה שכתבת לא נכון
    הפוך גוטה הפוך 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בתקופת ממשלות השמאל תמיד היו פחות הרוגים. תלמד היטוריה באמת ואל תהיה שטוף מוח...
    סגור
  • 3.
    אופנהיימר יודע שאפשר להגיד אמת, אך השנאה חשובה לו יותר
    פאשיסט אדום 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אופנהיימר יודע שאפשר להגיד אמת, אך הצביעות והשנאה לביבי ולימין חשובה לו יותר.
    סגור
  • 2.
    רק הודעה ברורה ...
    פינטו 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם ראש הממשלה יודיע באופן ברור שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ויסגור את נציגות אש"ף במשרד הביטחון המכונה מנהל אזרחי, ויפתח את כל ארץ ישראל להתיישבות יהודים, מלחמה נחושה בטירור והוצאת סמכויות הבג"צ ומחלקת המדינה האמריקאים, בכל מה שקשור לבטחון ישראל בעקביות ובנחישות, זו הדרך היחידה להביא שלום ובטחון לעם ישראל...
    סגור
  • ואז גם ייבנה בית המקדש השלישי
    הזוי, תתעורר. 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולנו נעוף כמלאכים בשמים
    סגור
  • 1.
    חסר בושה. ההתדרדרות הבטחונית החלה בממשלת השינוי שלכם
    מסביר פנים 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ובממשלת השינוי אין מקום מתאים יוצר לטענותיך הנבזיות של העדפת השלטון על הצלת חיים ומלחמה בטרור.
    סגור
  • ארץ הקודש
    יהודי 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ה׳ יתן לך שכל אמן . שתתחיל להבין מה אתה אומר תתחיל ללמוד מידע קצת מהתורה וזה תתחיל להבין וגם תהייה חכם תאמין לי . אני מחזק את ביבי נתניהו וכמובן את בן גביר יד ימינו שהולכים בדרך ה׳ . וכך ה׳ יעזור לנו בעזרת ה׳
    סגור
  • תורה זה ההפך משכל (ל"ת)
    הדת שייכת לטיפשים 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • עוד קשקוש מבית מדרשו (ל"ת)
    קוראת 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור