נבחרת אייס

העגלה החילונית ריקה? יש מי שייהנה מ-2,500 שקל | יריב אופנהיימר

2.7 מיליארד תוספת לתקצוב מערכת החינוך החרדית, לעומת 700 מיליון שקלים לכל השאר, העלאות שכר, ויתור על הדרישה לפיקוח ולימודי ליבה, תקצוב מוסדות לא מוכרים, הבטחה לתקצוב עתידי, והדובדבן שבקצפת, שי לבוחר, 2,500 שקל במזומן לכל אברך, רק לאברכים
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  10
יריב אופנהיימר על תקציב המדינה (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל, אבשלום ששוני, shutterstock)
בעולם הדתי והחרדי נהוג להביט בזלזול לעבר העולם החילוני ולטעון שהעגלה שם ריקה. במקרה של תקציב המדינה, הצדק עמם, העגלה החילונית אכן ריקה, התרוקנה, הכול עבר לעגלה הדתית והחרדית שעולה על גדותיה.
2.7 מיליארד תוספת לתקצוב מערכת החינוך החרדית, לעומת 700 מיליון שקלים לכל השאר, העלאות שכר, ויתור על הדרישה לפיקוח ולימודי ליבה, תקצוב מוסדות לא מוכרים, הבטחה לתקצוב עתידי, והדובדבן שבקצפת, שי לבוחר, 2,500 שקל במזומן לכל אברך, רק לאברכים.

לכך מתווספים מאות מיליוני שקלים לפרויקטים של הדתה, זהות יהודית, עידוד מעבר יהודים לערים מעורבות, ואפילו לייעוץ והדרכה לטהרות המשפחה נמצא סעיף תקציבי של כמה מיליוני שקלים.
ובעוד שהכסף מהעגלה הדתית-חרדית-מתנחלית עולה על גדותיו ונשפך החוצה, העגלה החילונית נותרת ריקה ומיותמת. ממשלת נתניהו, באופן מופגן וללא בושה, מעבירה את כספי המיסים של כלל האזרחים לכיסיהם של מצביעיה, באופן מפלה ולא דמוקרטי.
כל קריטריון לקבלת כספים מקרן הארנונה, תלושי המזון של דרעי או אפילו מענקים מהמדינה הונדס בקפידה במטרה לדלג על המיעוט העני ביותר בישראל, הערבים, ולהגיע לידם של החרדים והמתנחלים.
מעבר לאפליה, אי הצדק והניצול, מבחינה כלכלית מדובר באסון. הוויתור על הדרישה ללימודי הליבה, העלאות השכר וההשלמה עם העובדה כי הציבור החרדי ברובו לא יצטרף למעגל העבודה ותשלומי המיסים, מייצרת תחזית כלכלית קודרת שמשמעותה, אין למשק הישראלי ייתכנות כלכלית.
בכירי הכלכלנים במשרד האוצר הזהירו את הממשלה, הרימו דגל שחור והציגו נתונים הקובעים כי אם התקציב ימומש, המודל הכלכלי של מדינת ישראל יקרוס. את המחיר ישלמו הישראלים העובדים בעליות מיסים דרמטיות וירידה דרסטית ברמת השירותים, כגון חינוך, בריאות, רווחה וביטחון.
אבל זו רק חצי מהבעיה, מול רכבת התקציב חסר האחריות והמופקר שועטת רכבת נגדית, של ירידה דרסטית בהכנסות המדינה ממיסים, במיוחד בשל בריחת חברות ההיי־טק. ההתנגשות בין תקציב מעודד מיתון וגירעון דרמטי בהכנסות המדינה יוביל את ישראל לקטסטרופה. הממשלה ממשיכה לגהץ את כרטיס האשראי הלאומי, בידיעה שאין כסף בחשבון, ושהשם יעזור.
ההחלטה ללכת על ההפיכה המשטרית יצרה תגובת שרשרת הרסנית. החקיקה הבריחה משקיעים מישראל, לרבות מתחום ההיי־טק, מה שהביא להחלשת השקל, עליות מחירים והעלאות ריבית. במצב כזה, צפי ההכנסות ממיסים הן מתחום ההיי־טק והן מעסקאות נדל״ן, עליו נשענת הממשלה, איננו ריאלי. ובעוד מספר חודשים, כשהבור בתקציב יגדל, והממשלה תיאלץ לעשות התאמות ולקצץ, שוב יחזרו לעגלת הציבור החילוני הריקה ממילא וייקחו ממנה את מה שנשאר, בחרדים ובמתנחלים לא ייגעו.
שלא נטעה, זו אינה גזירת גורל, זה המחיר שמוכן נתניהו לשלם עבור שותפיו הטבעיים. אם רוצה נתניהו לחזור ולהיות מר כלכלה ולאושש את המשק, הוא יודע מה לעשות. ממשלה אחראית הייתה מודיעה רשמית על גניזת ההפיכה המשטרית במטרה להחזיר את אמון המשקיעים בישראל, מבטלת את ההעלאה בתקצוב החרדים והכספים הפוליטים, הכסף שייחסך יופנה להורדת מיסים, הפחתת מע״מ, הטבות בנקודות זיכוי, והוזלת החשמל והדלק.
אבל הצרכים הקואליציוניים והאישיים של נתניהו קודמים לטובת המדינה, את מחיר הבחירה בנתניהו ושותפיו אנחנו משלמים בסופר, במשכנתה, בתחנות הדלק ובחשבונות החשמל, במזומן. לנו לא יעניקו 2,500 שקל בתמורה לפתק ששמנו.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    פשע מאורגן נגד החילונים בחסות ביבי והליכוד
    משה 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב שיוביל להרס המדינה
    סגור
  • 9.
    עכשיו
    טום חן 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו בעידן הAI יהייה קל לכתוב כתבת תשובה. יש להקליד את המילים שמאלני, אנטישמיות, לא מקבל את תוצאות הבחירות וביבי...ותוך שניות יש לך כתבת תשובה. נפלאות הן דרכי האל.
    סגור
  • 8.
    כסף
    שילה 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשישראל תהפוך לאירן אולי ביביהו יבין למה הוא גרם למדינה שלנו בעזרת כל החרדים שואגים אך ורק לעצמם ולא למדינת ישראל ,אין דבר בעיברית אומרים כול כאלב ביזי יומו
    סגור
  • 7.
    יריב אם זה מכעיס אותך אני בעד לתת גם 3000
    קים און ג'_ונג 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגעיל אחד
    סגור
  • 6.
    יריב המח שלך ריק מתוכן...על אפכם וחמתכם..! (ל"ת)
    ממסד מושחת 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ממשלה שמיתחרה ברפש של. עצמה.. (ל"ת)
    נטלי בת גביר 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    בייבי י רע למדינה !
    דורון מרדק 05/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יעשה הכל להשער בשלטון גם יהרוס את המדינה
    סגור
  • 3.
    הזוי שזה חוקי כי זה נשמע שוחד ועל חשבון כל אזרחי ישראל (ל"ת)
    רועי 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 2.
    מזועזעת, הרסת את המדינה
    נתניהו תלך, הרסת הכל 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כל השנים שהובלת שהיית ראש ממשלה, ברגע אחד הרסת הכל . השארת מורשת הרוסה , מדינה שתקרוס ובגללך טובי אנשים יברחו. הכל בגלל שנכנעת לטרור כלכלי רחדי. כל הישג שהיה לך , לא יזכר. מה שיזכרו ממך כשתלך זה כמה הרסת אותנו. :(
    סגור
  • 1.
    רק ממשלת ימין יכולה חזק ואמץ (ל"ת)
    גד 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור