בעולם

מנכ"ל קרדיט סוויס לשעבר יהפוך לנשיא מדינה? "הוא מתאים לכך"

טידג'יאן תיאם, לשעבר מנכ"ל קרדיט סוויס, ניצח בבחירות לראשות מפלגת האופוזיציה בחוף השנהב ועשוי להפוך בעוד כשנתיים לנשיא המדינה, זאת למרות שעזב את חוף השנהב בשנות ה-90
מערכת ice | 
בנק קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
מנכ"ל הבנק השוויצרי קרדיט סוויס לשעבר טידיג'אן תיאם, עשוי להתמנות בעוד כשנתיים לנשיא חוף השנהב. זאת לאורך שניצח בבחירות שנערכו לראשות מפלגת האופוזיציה במדינה. תיאם אמנם עזב את חוף השנהב בשלהי שנות ה-90 אך נותר עם קשרים במדינה שעשויים לעזור לו להפוך לנשיא ב-2025.
המפלגה הדמוקרטית שמכהנת בשנים האחרונות באופוזיציה שלטה שנים רבות בשלטון במדינה האפריקאית, גם בשנים בהן הייתה תחת שלטון צרפתי. אך מאז 1999 נותרה מחוץ לשלטון לאחר ששלטונה הופל בהפיכה צבאית: "אנחנו באופוזיציה כבר 25 שנה, המפלגה חייבת חילוף משמרות ולתיאם יש את התכונות להחיות את המפלגה ולחזק אותה".

לדעתו של תיאם יש לו את היכולת למלא את התפקיד למרות שלא שהה במדינה מאז ההפיכה הצבאית: "בכל המוסדות שניהלתי, האמנתי בביזור, הענקת אוטונומיה וכוח לאנשי השטח הוא תנאי להצלחה מבחינתי", תיאם מודע לכך שכדי לכהן כנשיא חוף השנהב הוא יצטרך לוותר על אזרחותו הצרפתית בה מחזיק. ראש המדינה המכהן בחוף השנהב אואטרה עבר לפוליטיקה מקריירה בבנקאות לאומית, בדומה למעברו של תיאם וייתכן ובעוד שנתיים נראה חילוף משמרות במדינה שידעה עליות ובעיקר מורדות במשך השנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה