בעולם

ניסתה להתמודד נגד פוטין - ונדחתה: "רוסיה מתקדמת לעבר הרס עצמי"

יקטרינה דונצובה חלמה להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות רוסיה - אך בקשתה נדחתה בשל "שגיאות בטפסים". דונצובה פרסמה כי היא דוגלת במדיניות אנטי-מלחמתית, והסבירה כי "רוסיה מתמקדת בכיוון לא נכון"
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
יקטרינה דונצובה סומנה כמתמודדת היחידה שיכלה להתמודד נגד פוטין בבחירות לנשיאות ברוסיה – עד אשר ועדת הבחירות המרכזית במוסקבה החליטה לדחות את מועמדותה בנימוק מעורפל במיוחד – "שגיאות בטפסים".
דונצובה דגלה במדיניות אנטי-מלחמתית, מה שכנראה עורר את זעם של הרשויות ברוסיה. היא הגישה את כל החתימות הנדרשות עבור התמודדות בבחירות לנשיאות, אך חברי הוועדה המרכזית טענו כי נמצאו בטפסים שלה שגיאות רבות והצביעו פה אחד בעד הסירוב לרשום אותה ל"תחרות".
ראש ועדת הבחירות של רוסיה מאז 2016, אלה פמפילובה, אמרה למועמדת הצעירה: "את אישה צעירה, הכל עוד לפנייך. כל מינוס יכול להפוך לפלוס, כל ניסיון הוא בכל זאת ניסיון". כעת נראה כי המועמד היחיד שנשאר בבחירות הוא, איך לא, הנשיא המכהן ולדימיר פוטין.
דונצובה היא עיתונאית לשעבר ובימים אלו עוסקת בתיאום של צוותי חירום בעיר מגוריה, רז'ב. על המרוץ לנשיאות הכריזה כבר לפני חודש, וטענה כי למרות שהסיכויים שלה קטנים במיוחד, היא עושה זאת בזכות "אהבתה למדינה", ומכיוון שהיא רוצה שרוסיה תהיה "דמוקרטית, משגשגת ושוחרת שלום".
במצעה היא כתבה כי רוסיה "מתקדמת בכיוון הלא נכון – לא לעבר התפתחות אלא להרס עצמי. אזרחים לא יכולים להביע עוד בחופשיות את דעתם אם היא סותרת את עמדת השלטון, מאות אלפי אנשים נאלצו להגר, גדל מספר האסירים הפוליטיים ועוד". היא אף ביקרה את המלחמה מול אוקראינה וטענה כי זו מובילה לבידוד והידרדרות.
דונצובה טוענת כי רוסיה חייבת לעבור מהפך, שינויים משמעותיים. "הפסקה של פעולות מלחמה, רפורמות דמוקרטיות, ביטול חוקים לא-אנושיים, לחדש יחסים עם העולם החיצון, ולשנות את סדר העדיפויות בתקציב". ימים בודדים לאחר שהכריזה על ההתמודדות, דונצובה זומנה לתחנת המשטרה לחקירה בנושא. חשבונותיה נחסמו, מועמדותה נדחתה, ונראה כי כל שיבוש אפשרי שהיה יכול להתבצע – נעשה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היה צפוי
    פרסיפל 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד העם הרוסי יישאר בבתים, הוא ימסיך לסבול תחת המשטר הפשיסטי והרצחני של פוטין
    סגור