טלוויזיה

בעלי רשת 13 נחשף: זה הסכום המטורף שהזרים לערוץ

בתשובתם לבג״צ, ברשת 13 חושפים כי בצל המינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ לתפקיד המנכ"לית, כי מאז תחילת המלחמה הבעלים הזרימו למעלה מ-100 מיליון שקלים לערוץ, לן בלווטניק השקיע סכום עתק שאלמלא העתירה כנראה לא היה נחשף
מערכת ice |  5
לן בלווטניק (צילום דוברות ערוץ עשר לשעבר)
לאחר שהרשות השנייה הגישה אמש (חמישי) את תשובתה לעתירה שהוגשה לבג״ץ, על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל וועד העובדים בחברת חדשות 13, בדבר מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ למנכ״לית חברת החדשות של ערוץ 13, בין הדברים הסתתר נתון אחד פשוט מדהים. 
בתשובתם לבג״צ, ברשת 13 חושפים כי בצל המינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ לתפקיד המנכ"לית, כי מאז תחילת המלחמה הבעלים הזרימו למעלה מ-100 מיליון שקלים לערוץ, לן בלווטניק השקיע סכום עתק שאלמלא העתירה כנראה לא היה נחשף. 
כזכור, בתשובתה ציינה הרשות השנייה כי: "מעולם לא נדרשה הרשות השנייה לחרוג מהגבולות הברורים שקבע המחוקק בנוגע ליכולת התערבותה בנשוא העתירה, לקעקע את העיקרון המרכזי של "שמירה על עצמאות חברת החדשות", ולהתערב בענייני ניהולה של חברת חדשות בישראל ובמינוי מנהלה, כל זאת תוך התעלמות מהשלכותיה הקשות והמסוכנות של התערבות גורם חיצוני, שהינו גוף מאסדר מטעם המדינה״. 
עוד ציינה הרשות, כי: ״הן ההסדר החיובי שבחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, תש"ן-1990 ("החוק" או "חוק הרשות השנייה") והן ההסדר השלילי שבהוראות רישיון חברת החדשות, בעניין מינוי מנהל חברת החדשות, קובעים בכוונת מכוון מנגנון ברור וחד משמעי, שנועד למנוע את אפשרות ההתערבות של הרשות השנייה בענייני ניהול דירקטוריון חברת החדשות ככלל ומינוי מנהל חברת החדשות בפרט״. בנוסף, טענה כי: "דרישת העותרים "להתערבות כדי למנוע התערבות" הינה עתירה הסותרת את עצמה בכל אחד מנדבכיה".
הרשות מדגישה כי: ״יוצא אפוא, שדווקא בקשת העותרים להתערבות מצד הרשות בהליכי המינוי של מנהל חברת החדשות מהווה פגיעה ברורה וודאית בעצמאות וחופש הפעולה של חברת החדשות ואורגניה המוסמכים, בניגוד להוראות החוק המסדירות עניין זה ותכליתן, על ההשלכות המסוכנות שלה".
לסיום נמסר: "התערבות המאסדר בהחלטת הדירקטוריון תפתח את השער לראשונה להתערבות באופן ניהולו ותפקודו. בהקשר אחרון זה וכפי שמצוין בעתירה עצמה, יש לזכור כי מנהל חברת החדשות נושא גם בתפקיד העורך הראשי.  אין זה "מדרון חלקלק", אלא זוהי תהום פעורה אליה מבקשים העותרים לגרור את חברת החדשות״. את רשת 13 מייצגים עורכי הדין יורם בונן וגילת בן שחר ממשרד פישר (FBC) ורון דרור וקארין וינשטיין ממשרד עורכי הדין דרור מנצ׳ל וינשטיין
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גם אם לא היה מזרים את הכסף, הוא הבעלים
    דורין 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתכבדו הכתבים ויקבלו את מרותו, או שיחפשו מעסיק אחר.
    סגור
  • 4.
    חוצפה אמיתית
    פרח 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האדם הזה מזרים מיליונים לערוץ 13 הכתבים כל כך גרועים שאין להם קהל והערוץ מפסיד אבל הכתבים החוזרים האלה לא רוצים לשנות כלום הם רוצים לכפות על בעל ה100 את דעתם הלא מועילה ושהוא ימשיך לפרנס אותם לא יאומן. מקווה שיעשה את המעשה שכל בעל עסק עושה אחרי שנים של הפסדים.
    סגור
  • 3.
    100 מיליון ש"ח בחודש ב 10 חודשים
    אמציה 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם עיתונאי הערוץ , האנרכיסטים, חושבים שעבודתם שווה משהו, יתכבדו ויקנו את הערוץ. הם בטוחים שהם שווים את הסכום. בבקשה . לבזבז כספי אחרים, זו החוכמה הכי קטנה שיש . חוצפנים.
    סגור
  • 2.
    עובדים חצופים ! (ל"ת)
    אסף 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אז לא הבנתי בסוף.. הרשות לטובת או נגד
    דודי א 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם יאלצו אותו לא לאשר מנכל מטעמו.. שימשוך את כספו וימשיך. נראה מי האחים לנשק לי יסכים להפסיד 100 מיליון .. אפסים
    סגור