בעולם

העימות הבא בין רוסיה לארה"ב: צפון קוריאה תעזור לפוטין?

מנהיג צפון קוריאה הגיע לביקור ראשון מחוץ למולדתו לאחר ארבע שנים ונחת ברוסיה כאשר על הפרק: אספקת סיוע לפוטין למלחמה באוקראינה. ברוסיה לעגו לגינוי שהוציא הנשיא האמריקאי נגד הביקור וטענו כי כתב האישום של טראמפ מראה כמה המערכת האמריקאית רקובה
מערכת ice | 
קים ג'ונג-און, ולדימיר פוטין (צילום shutterstock, freepik)

המלחמה בין רוסיה לארצות הברית עולה שלב: נשיא צפון קוריאה קים ג'ון און הגיעו לביקור ברוסיה. מדובר בביקור ראשון של המנהיג הצפון קוריאני מחוץ למדינה מזה ארבע שנים. לפי דיווחים בכלי התקשורת ברוסיה ביקורו של קים מגיע בעקבות רצון רוסי לזכות באספקת נשק צפון קוריאני למלחמה באוקראינה המתנהלת יותר משנה וחצי.

מי שלא אהבה את הביקור היא ארצות הברית שגינתה את הגעתו של המנהיג הצפון קוריאני המושמץ אשר חצה את הגבול בין המדינות בחלק המזרחי של רוסיה. הממשל האמריקאי הודיע כי הוא שוקל סנקציות נוספות על צפון קוריאה אם יתברר כי היא מספקת נשק לרוסיה למען המלחמה באוקראינה. ברוסיה לעגו לגינוי וטענו כי הם לא צריכים את ארצות הברית.

פוטין נשא היום נאום ארוך בקרמלין בו טען כי כתב האישום שהוגש נגד טראמפ מראה כמה המערכת הפוליטית בארצות הברית רקובה. אם טראמפ יזכה בבחירות ב-2024 הוא צפוי לסיים את המלחמה באוקראינה בכך שיפסיק את התמיכה האמריקאית. כזכור בתקופת כהונתו היחסים עם נשיא רוסיה פוטין היו יחסים חמים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה